• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1811اخبار امروز : 0
20

اختلالات اضطرابی (anxiety  disorders

  • کد خبر : 6148
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۱۷
اختلالات اضطرابی (anxiety  disorders

اختلالات اضطرابی (anxiety  disorders)   همه‌ی ما در بسیاری از موقعیت‌های زندگی به طور طبیعی احساس اضطراب می.کنیم اما اختلالات اضطرابی عبارت‌ست از یک حالت روانی یا برانگیختگی شدید که ویژگیهای اصلی آن عبارتند از ترس، تردید و نگرانی مفرط.   این اختلال به‌نوعی پرهزینه‌ترین نوع اختلال روانی به حساب می‌آید از جمله هزینه‌ها: هزینه‌ی […]

اختلالات اضطرابی (anxiety  disorders)

 

همه‌ی ما در بسیاری از موقعیت‌های زندگی به طور طبیعی احساس اضطراب می.کنیم اما اختلالات اضطرابی عبارت‌ست از یک حالت روانی یا برانگیختگی شدید که ویژگیهای اصلی آن عبارتند از ترس، تردید و نگرانی مفرط.

 

این اختلال به‌نوعی پرهزینه‌ترین نوع اختلال روانی به حساب می‌آید از جمله هزینه‌ها: هزینه‌ی خدمات پزشکی در رابطه با مشکلات جسمانی که پیش می‌آورد؛ هزینه دارو و روانپزشک، روان درمانی و مشاوره، اورژانس، بستری، خودکشی، غیبت از کار یا مدرسه، کاهش عملکرد.

 

انواع اختلالات اضطرابی:

 

اختلال اضطراب جدایی (ترس بسیار زیاد به علت جدا شدن از کسانی که به آنها علاقه دارد)، اختلال وحشت زدگیpanic dis (حملات مکرر وحشت به همراه نشانه های فیزیکی مثل تپش قلب، تنفس سریع، سرگیجه، تعریق زیاد، تهوع و لرزش و… که البته در باقی اضطراب‌ها هم دیده می‌شود با تعداد یا شدت متفاوت)، ترس از مکان باز یا بسته یا جمعیت، فوبیای خاص(ترس از پرواز، ارتفاع، آسانسور، حیوانات، آمپول، خون…)، اختلال اضطراب اجتماعی (فرد از هر موقعیت اجتماعی که فکر می کند در آن یک رفتار خجالت آور یا … داشته باشد می‌ترسد)، اختلال اضطراب تعمیم یافته، اختلال اضطراب ناشی از مواد یا دارو.

 

اختلال‌های مرتبط با تروما (حادثه منجر به مرگ یا تجاوز) و استرس مثل اختلال استرس پس از آسیب ptsd و… و اختلالات وسواسی در دسته‌های دیگری قرار می‌گیرند که قبلا در دسته اختلالات اضطرابی بودند چون در آنها نیز استرس نگرانی و ترس مشاهده می‌شود.

 

درمان‌های زیادی برای هر یک وجود دارد که بعد از ارزیابی توسط روانشناس بالینی و روان‌درمانگر تشخیص گذاری و نوع درمان با توجه به شرایط منحصر به فرد شخص انتخاب می گردد.

 

سلامتی، شادی و آرامش همراهتان…

 

مینا چترمینا / روانشناس بالینی و روان‌درمانگر

 

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=6148

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.