• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1811اخبار امروز : 0
25

اختلال شخصیت خودشیفته

  • کد خبر : 5773
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
اختلال شخصیت خودشیفته

اختلال شخصیت خودشیفته   به گزارش اخبار جهرم، افرادی که توانایی خود را بیش از حد آنچه هست تخمین می زنند، موفقیت‌های خود را بزرگ‌تر از آنچه هست می‌دانند، در همه چیز به تحسین دیگران نیاز دارند و با مردم همدلی نمی‌کنند، در صورتی که آنها را تایید و تحسین نکنند خشمگین می‌شوند.   در […]

اختلال شخصیت خودشیفته

 

به گزارش اخبار جهرم، افرادی که توانایی خود را بیش از حد آنچه هست تخمین می زنند، موفقیت‌های خود را بزرگ‌تر از آنچه هست می‌دانند، در همه چیز به تحسین دیگران نیاز دارند و با مردم همدلی نمی‌کنند، در صورتی که آنها را تایید و تحسین نکنند خشمگین می‌شوند.

 

در روابط میان فردی از دیگران انتظار دارند که وقت، انرژی، احساسات خود و… را وقف آنها کنند و از دیگران به نفع خود سواستفاده می‌کنند تا به اهداف خود برسند و اگر چنین نشود عصبانی می‌شوند. ولی احساسات و خواسته‌های دیگران را نمی‌توانند تشخیص دهند یا آنها را کاملا نادیده می‌گیرند.

 

به همین علت در پیشینه‌ی آنها روابط نافرجام به چشم می‌خورد. ابتدای رابطه با عشق پر شور شروع می‌شود و در آخر با جدایی و یا آسیب قربانی تمام می‌گردد.

 

اطرافیان باید دائما او را تایید کنند که حرف‌ها و کارشان درست است، در غیر این‌صورت پرخاشگر می‌شوند.

 

باور دارند تافته‌ی جدا بافته‌اند و فقط کسانی که خاص و با کلاس‌اند می‌توانند آنها را درک کنند و یا فقط باید با چنین افرادی رفت و آمد کنند!

 

معمولا به دیگران حسادت می‌کنند و فکر می‌کنند دیگران حسادت او را می‌کنند، رفتارشان متکبرانه است و از بالا به دیگران نگاه می کنند.

 

حالتی از گسستگی دارند که باعث می‌شود افراد احساس کنند چند شخصیت دارند. اکثرا قربانی بدرفتاری و غفلت در کودکی بوده‌اند و گاهی برعکس بیش از حد مورد توجه قرار گرفته‌اند.

 

درمان این افراد طولانی مدت می.باشد و باید روانشناس از تکنیک‌های مختلفی در جلسات روان‌درمانی استفاده کند که طاقت فرسا و زمان‌بر می‌باشد لذا گاها حداقل هفته‌ای دو جلسه روان‌درمانی توسط روانشناس باتجربه نیاز می‌باشد. و بیشتر مواقع قربانی هست که به روانشناس مراجعه می‌کند و طالب کمک می‌باشد.

 

قربانی که همسر ، پارتنر، همکار یا دوست فرد بیمار می‌باشد خود دچار طرحواره‌هایی مثل ایثار و رهاشدگی و … است که باید قطعا درمان شود.

 

مینا چترمینا: روانشناس و روان‌درمانگر

 

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=5773

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.