• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل اخبار 1960اخبار امروز : 0
11

بحران سالمندی و لزوم ساخت خانه سالمندان در جهرم

  • کد خبر : 4492
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
بحران سالمندی و لزوم ساخت خانه سالمندان در جهرم

بحران سالمندی و لزوم ساخت خانه سالمندان در جهرم به گزارش اخبار جهرم، این روزها تذکر حجت‌الاسلام و المسلمین مدبر امام جمعه جهرم در خصوص بحران سالمندی را از زبان مسئولین کشوری نیز شاهد هستیم اخیرا معاون وزیر بهداشت عنوان داشت که نسبت جمعیت سالمند در کشور در طی حدود ۲۰ سال آینده، از ۱۰ […]

بحران سالمندی و لزوم ساخت خانه سالمندان در جهرم

به گزارش اخبار جهرم، این روزها تذکر حجت‌الاسلام و المسلمین مدبر امام جمعه جهرم در خصوص بحران سالمندی را از زبان مسئولین کشوری نیز شاهد هستیم

اخیرا معاون وزیر بهداشت عنوان داشت که نسبت جمعیت سالمند در کشور در طی حدود ۲۰ سال آینده، از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد خواهد رسید و این با آماری دو برابر روبرو خواهیم شد.

وی گفته در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، دو برابر شدن جمعیت سالمندی در بیش از صد سال اتفاق افتاده است و این زنگ خطری برای کشور است.

اما مدت‌هاست که حجت الاسلام والمسلمین دکتر مدبر از مسئولین شهرستان خواسته که در جهت مدیریت بحران سالمندی در سالیان آینده و خدمت به سالمندان، چاره‌ای اساسی بيانديشند.

از جمله درخواست‌های امام جمعه جهرم ساخت خانه سالمندان در این شهر است، مورد مهمی که به رغم اعلام آمادگی خیران و حتی وجود زمین مورد نیاز مسکوت مانده است.

باید توجه داشت ترکیب جمعیتی، کاهش فرزندآوری و خانواده های تک فرزند،در آینده نگهداری سالمندان را با چالشی اساسی مواجه خواهد کرد.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا مسئولین نگاه جامع‌تری به اولویت‌های شهرستان در این حوزه خواهند داشت و در جهت اجرایی شدن این امر مهم گامی بر می‌دارند یا خیر؟

به هر حال مسئولان محترم توجه داشته باشند که روزی خود به جرگه سالمندان خواهند پیوست و ان شاالله در آن زمان افسوس روزهایی که می‌توانستند کاری انجام دهند و ندادند را نخورند.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=4492

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.