• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1811اخبار امروز : 3
4

برگزاری جلسه تشکیل انجمن خرمای جهرم

  • کد خبر : 6360
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵
برگزاری جلسه تشکیل انجمن خرمای جهرم

برگزاری جلسه تشکیل انجمن خرمای جهرم   به گزارش اخبار جهرم، جلسه تشکیل انجمن خرمای جهرم با حضور دکتر محمدرضا رضایی نماینده مردم شهرستانهای جهرم و خفر و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مهندس شعبانی فرماندار ویژه شهرستان جهرم، مهندس صمیمی عضو هیئت مدیره انجمن ملی خرمای ایران، دکتر دهقان پور رئیس سازمان جهادکشاورزی […]

برگزاری جلسه تشکیل انجمن خرمای جهرم

 

به گزارش اخبار جهرم، جلسه تشکیل انجمن خرمای جهرم با حضور دکتر محمدرضا رضایی نماینده مردم شهرستانهای جهرم و خفر و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مهندس شعبانی فرماندار ویژه شهرستان جهرم، مهندس صمیمی عضو هیئت مدیره انجمن ملی خرمای ایران، دکتر دهقان پور رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس، مهندس رشیدی مدیرکل تعاونی روستایی فارس، دکتر دانش نیا رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت و معدن فارس، مهندس پاکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی فارس و جمعی از مسئولین شهرستان، باغداران و نخلکاران پیشرو و تاجران خرما و صاحبان صنایع بسته بندی خرما در جهرم برگزار شد.

 

انجمن خرمای جهرم با هدف برنامه ریزی جهت وضع استراتژی های لازم جهت معرفی و عرضه ارقام خرمای جهرم به شکل بین المللی ایجاد و به دنبال بهبود روش های تولید و فرآوری و بازاریابی می­ باشد تا بتواند جهرم را در فروش این میوه بهشتی به جایگاه اصلی خود برساند.

 

دکتر محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

 

حضور انجمن خرما در جهرم باعث هم‌افزایی بین نخلداران خواهد شد. قیمت‌گذاری را تسهیل خواهد کرد و از رقابت‌های کاذب پیشگیری می‌کند. این انجمن به خاطر جایگاه حقوقی می‌تواند در بازگشت ارز با همکاری دولت کمک کند. هم‌چنین می‌تواند تعرفه‌های صادراتی را واقعی کند.

 

انجمن نخل بایستی در تامین نهال و نهاده با قیمت مناسب به نخلداران کمک کند. همچنین در حوزه بسته بندی و فراوری به باغداران کمک کرده و مشاوره دهد.

 

انجمن به عنوان شخصیت حقوقی باید خدمات لجستیک به باغداران دهد. بازاریابی داخلی و خارجی یکی از این خدمات هست.

 

اگر ما می‌خواهیم به نسبت زحمتی که در حوزه کشاورزی می‌کشیم، آن‌را مقرون به صرفه کنیم، باید شرایطی فراهم کنیم که کشاورز با کمترین هزینه، بهره‌وری را افزایش داده و به سود برسد.

 

تنوع خرما در جهرم می‌تواند زمینه صادارات خرمای جهرم را افزایش دهد و شرایط نخلداران را بهتر کند. تشکیل انجمن خرما در جهرم لازم است و باید از این انجمن حمایت کنیم.

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=6360

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.