• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 1838اخبار امروز : 0
2

تور رسانه ای حوزه کشاورزی به زودی برگزار خواهد شد/ اختصاص رتبه اول استانی در توزیع کالاهای اساسی به شهرستان جهرم/ سالانه بیش از ۶۷۳ هزار تن تولیدات بخش کشاورزی جهرم است

  • کد خبر : 6515
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۳۸
تور رسانه ای حوزه کشاورزی به زودی برگزار خواهد شد/ اختصاص رتبه اول استانی در توزیع کالاهای اساسی به شهرستان جهرم/ سالانه بیش از ۶۷۳ هزار تن تولیدات بخش کشاورزی جهرم است

تور رسانه ای حوزه کشاورزی به زودی برگزار خواهد شد/ اختصاص رتبه اول استانی در توزیع کالاهای اساسی به شهرستان جهرم/ سالانه بیش از ۶۷۳ هزار تن تولیدات بخش کشاورزی جهرم است به گزارش اخبار جهرم، حسن زمانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان جهرم در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار: بدون شک رشد و […]

تور رسانه ای حوزه کشاورزی به زودی برگزار خواهد شد/ اختصاص رتبه اول استانی در توزیع کالاهای اساسی به شهرستان جهرم/ سالانه بیش از ۶۷۳ هزار تن تولیدات بخش کشاورزی جهرم است

به گزارش اخبار جهرم، حسن زمانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان جهرم در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار:

بدون شک رشد و ارتقاء سطح اطلاعات جامعه مرهون خدمات سریع و دقیق خبرنکاران عزیز است و ما در بخش کشاورزی همواره از این ظرفیت در راستای تحقق اهداف عالیه بهره برده‌ایم.

ما در شهرستان جهرم ۲۴ هزار و ۸۹۰ هکتار سطح زیر کشت مرکبات شهرستان که سالیانه در این حوزه بیش از ۵۲۸ هزار تن تولید داریم.

۵۱۰ هزار راس در شهرستان چهرم دام سبک و سنگین شهرستان داریم که سالانه ۱۰ هزار تن گوشت قرمز و بیش از ۱۶ هزار تن تولید شیر داریم.

سایر محصولات دامی شامل گوشت مرغ، تخم مرغ، ماهی، شیر و عسل سالانه بیش از ۱۹ هزار تن تولید وجود دارد.

همچنین ۱۵ سردخانه فعال با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن و ۱۶۵ واحد بسته‌بندی میوه فعال با ظرفیت ۳۵۰هزار تن داریم.

قصد داریم برای فعالیت‌های جهاد کشاورزی تور رسانه‌ای با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران داشته باشیم که به زودی اولین تور رسانه ای حوزه کشاورزی برگزار خواهیم کرد.

جهاد کشاورزی تعطیل بردار نیست، با توجه به شرایط خاص کشور و فشردگی امور در ساعات اداری، دبیرخانه رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی در جهاد کشاورزی راه‌اندازی شده است که با حضور اعضای کارگروه و شخص مدیرجهاد کشاورزی صرفاً در روزهای تعطیل از نزدیک به واحدهای تولیدی سر زده و به بررسی مسائل مشکلات پرداخته و با مطرح کردن موضوع با نماینده پرتلاش شهرستان و فرماندار محترم و ریاست محترم سازمان و رایزنی با ادارات مختلف شهرستان و استان به رفع موانع تا سرحد امکان می‌پردازیم.

تلاش کردیم در همه باغات بالای ۵ هکتار به آن‌ها سردخانه‌های ۲۰۰ تنی مجوز بدهیم تا محصولات خود بعد از برداشت در آن نگهداری و به مرور به بازار عرضه نمایند تا با کاهش قیمت مواجه نباشند.

در جهاد کشاورزی اعتقاد داریم که قیمت محصولات کشاورزی باید قیمت واقعی باشد تا تولید پایدار بماند و دست همه تولیدکنندگان را خواهیم فشرد بر دستان آنها بوسه می‌زنیم.

یکی از موضوعات دیگری که برای آن بسیار تلاش کردیم بحث توزیع عادلانه و مستمر تمام کالاهای اساسی در شهرستان بوده است و رتبه اول استان در توزیع را به خودمان اختصاص دادیم و هم اکنون به دنبال رقابت توزیع کالاهای اساسی با سایر شرکت‌ها و کشتارها هستیم.

تلاش شده است که اعتبارات استانی، نفت گاز و توازن جهاد کشاورزی در خصوص احداث حوضچه‌های تغذیه مصنوعی، کانال ، قنوات، لوله آبرسانی، افزایش بهبود تولیدات زراعی و باغی امسال با همت نماینده محترم و فرماندار عزیز قابل توجه باشد تا بتوانیم جامعه هدف را به طور کامل پوشش دهیم.

به زودی جشن بزرگ برداشت گندم برای دومین سال و گردهمایی انجیرکاران شهرستان در کوه‌های آرجویه و یادواره شهدای منطقه ۵ به میزبانی جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

در حال انجام تغییر الگوی کشت کشاورزی با محصولات کشت لیموی محلی به صورت متراکم، کشت انجیر تر، کشت انواع ارقام نخیلات، کشت ارقام انگور عسکری و یا قوتی، کشت‌های گلخانه ای و کاکتوس آپونتیا هستیم که این از راهکارهای اساسی و مهم برای برون رفت از بحران کم آبی در حوزه کشاورزی است.

به همین منظور برای اولین بار اراضی جهرم به زیر کشت آپونتیا بردیم تا بتوانیم گام موثری در زمینه تغییر الگوی کشت برداریم.

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در بخش کشاورزی را آغاز کردیم و در این خصوص حمایت‌های ویژه‌ای را خواهیم کرد.

در پایان این نشست، مدیر جهاد کشاورزی جهرم به مناسبت روز خبرنگار با اهدای لوح سپاس از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان جهرم قدرانی و تشکر کرد.

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=6515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.