• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1811اخبار امروز : 3
10

عدم ارائه نرخنامه نان پس از گذشت بیش از ۴ماه از شروع سال

  • کد خبر : 6284
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹
عدم ارائه نرخنامه نان پس از گذشت بیش از ۴ماه از شروع سال

قابل توجه شورای آرد و نان شهرستان جهرم؛ عدم ارائه نرخنامه نان پس از گذشت بیش از ۴ماه از شروع سال / ادامه کاهش بی دلیل سهمیه آرد نانوایان جهرم/ عدم شفافیت کمک هزینه ۴۰ درصدی   به گزارش اخبار جهرم، نانوایان در گفتگو با اخبار جهرم:   بیش از ۴ ماه از سال جدید […]

قابل توجه شورای آرد و نان شهرستان جهرم؛

عدم ارائه نرخنامه نان پس از گذشت بیش از ۴ماه از شروع سال / ادامه کاهش بی دلیل سهمیه آرد نانوایان جهرم/ عدم شفافیت کمک هزینه ۴۰ درصدی

 

به گزارش اخبار جهرم، نانوایان در گفتگو با اخبار جهرم:

 

بیش از ۴ ماه از سال جدید گذشته است و خبری از اصلاح قیمت نان و نرخنامه جدید نیست. افزایش اجاره بها و کالاهای مصرفی نانوایان و همچنین افزایش بیش از ۳۰ درصدی بیمه و حقوق کارگران، وضعیت اسف‌باری را برای نانوایان جهرم بوجود آورده است و به گفته آنان هیچ کس پاسخگوی وضعیت فعلی نیست.

 

هزینه ها به نرخ امروز، درآمد به نرخ دیروز؛ کمک هزینه پرداختی دولت جوابگوی هزینه های نانوایان نبوده بطوریکه نانوایان در تامین معاش خانواده نیز دچار سختی و مشکل شده اند.مسئولین باید هرچه سریع تر برای جبران زیان صنف نانوایان چاره ای بیاندیشد، در غیر این صورت به سمت تخلف در حوزه آرد و نان و تعطیلی نانوایی ها خواهیم رفت.

 

کمک هزینه ۴۰درصدی پرداختی به نانوایان شفاف نیست و در بیشتر مواقع بسیار کمتر از مقدار عنوان شده است و مشخص نیست دلیل کاهش آن چیست.

 

سهمیه آرد نانوایان جهرم بی دلیل و بدون اطلاع قبلی کاهش می یابد بطوریکه که دیگر پخت و عرضه نان صرفه اقتصادی برای برخی نانوایان ندارد.

 

بارها برای اصلاح قیمت نان و مشکلات نانوایان به جهاد کشاورزی جهرم و اتحادیه نانوایان به عنوان متولیان نان جهرم اعتراض شد ولی تاکنون هیچگونه ترتیب اثری داده نشده است.

 

از آنجایی که اتحادیه نانوایان با قنادان ادغام شده است و هیچگونه سنخیتی با هم نداشته همین امر موجب شده تا مشکلات نانوا بی پاسخ بماند. در واقع شورای آرد و نان بخصوص جهاد کشاورری بدلیل اطلاع ناکافی از نابسامانی نانوایان هرگونه پشتیبانی را از خود سلب می نماید.

 

از دیگر مشکلات نانوایان نوسان کیفی آرد است و این موضوع کیفیت نان را هم تحت تاثیر قرار می دهد. در روزهای اخیر کیفیت آرد تحویلی به نانوایان بسیار نامطلوب بود که باعث افت کیفیت نان شد و اعتراض مردم را در پی داشت.

 

متاسفانه مشکلات نانوایان بسیار است و هیچگونه توجهی به این مسئله نمی شود. متناسب نبودن ساعات پخت و میزان سهمیه، قطع مکرر و آسیب پذیر بودن و پشتیبانی ضعیف دستگاه نانینو در جهرم، عدم تنوع در فروش نان و … از دیگر مشکلات نانوایان می باشد. قطعا اگر آزادسازی اتفاق بیافتد علاوه بر رفع مشکلات و چالش های تولید در زنجیره تامین نان، صرفه جویی در مصرف نان را به دنبال خواهد داشت.

 

تجهیزات پخت یکی از عوامل تاثیرگذار بر کیفیت نان تولیدی است که باید نسبت به بروز رسانی ماشین آلات و دستگاه های نانوایی اقدام شود ولی تاکنون هیچگونه تسهیلاتی از سوی متولیان جهت بازسازی و نوسازی نانوایی ها در اختیار نانوایان جهرم قرار نگرفته است.

 

انتظار می رود شورای آرد و نان شهرستان، مطالبات بحق نانوایان را شنیده و در جهت برطرف کردن آنها اقدام کنند.

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=6284

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.