عدم هماهنگی ادارات و هزینهای که مردم میدهند
به گزارش اخبار جهرم، هماهنگی بین نهادها لازمهی پیشرفت و توسعهی یک شهر است. عدم وجود مدیریت واحد شهری و عدم هماهنگی بین ادارات با شهرداری و تخصیص بودجه به ادارات مربوطه، موجب موازی کاری با اقدامات شهرداری می شود.
ماهانه شاهد کنده کاریهای متعدد و غیر کارشناسی ادارات شهرستان در سطح شهر هستیم، خیابانها و کوچههایی که از بیت المال هزینه شدهاند به سادگی تخریب و دوباره ساخته می شوند.
براین اساس چند سوال اساسی پیش می آید:
۱_ شورای شهر، شهرداری را ملزم به اجرای کوچه و یا خیابان میکند، آیا شهرداری جهرم قبل از شروع پروژه از کلیه ادارات مربوطه استعلام میگیرد؟
۲_ اگر استعلام میگیرد چرا قبل از انجام کارهای زیربنایی سایر ادارات، اقدام به زیرسازی و آسفالت میکند؟
۳_ باتوجه به اینکه تقریبا تمامی ادارات شهرستان از وضع مالی نابسامانی رنج میبرند؛ وظیفهی پیگیری و اختصاص بودجه مربوط به چه نهادیست؟
۴_ هماهنگی کلیه ادارات برعهده ی فرمانداری شهرستان میباشد، براین اساس فرمانداری چه کار مفیدی نسبت به تخصیص بودجه و هماهنگی ادارات انجام داده است؟
۵_ مدیریت کمیته ی حفاری شهرستان برعهدهی فرمانداریست؛ در این رابطه فرمانداری چه کار تاثیرگذاری انجام داده است؟
با توجه به اینکه به علت عدم وجود درآمد پایدار، تمام بودجه و هزینههای شهرداری جهرم از جیب مردم است و همچنین در آن سوی ماجرا بخش اعظمی از بودجهی ادارات خدمترسان نیز از جیب و مالیات مردمی است، پس این هزینههای گزاف ناهماهنگی بین ارگانی از بیتالمال و بر دوش مردم است.
⁉️شهروندان چرا باید هزینههای ضعف مدیریتها را بپردازند؟!