• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل اخبار 1847اخبار امروز : 0
0

هر گونه دیوار نویسی، الصاق عکس، نصب بنر و تبلیغات دیواری در سطح شهر ممنوع است.

  • کد خبر : 6903
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۴۷
هر گونه دیوار نویسی، الصاق عکس، نصب بنر و تبلیغات دیواری در سطح شهر ممنوع است.

هر گونه دیوار نویسی، الصاق عکس، نصب بنر و تبلیغات دیواری در سطح شهر ممنوع است. «بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق عکس و یا نصب بنر و تبلیغات بر روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات شورای شهر باشد، ممنوع و تخلف محسوب می شود.» به گزارش اخبار جهرم، […]

هر گونه دیوار نویسی، الصاق عکس، نصب بنر و تبلیغات دیواری در سطح شهر ممنوع است.

«بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق عکس و یا نصب بنر و تبلیغات بر روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات شورای شهر باشد، ممنوع و تخلف محسوب می شود.»

به گزارش اخبار جهرم، با توجه به وجود امکانات تبلیغات شهری و به استناد بند ۲۷ ماده ۵۵ و ۹۲ قانون شهرداری ها، هر گونه نوشته و نقاشی روی دیوارهای سطح شهر ممنوع بوده و شهرداری مجوز قانونی محو کردن و برداشتن آگهی ها را از محل دارد و در صورت مشاهده تخلف، از طریق مراجع ذی صلاح اقدام به پیگیری نماید.

دیوارنویسی ها علاوه بر ایجاد آشفتگی دیداری و نازیبا کردن سیمای شهری، نمونه بارز تخلف و سودجویی و رعایت نکردن حقوق شهروندی است که با رفع آن، زمینه افزایش سلامت ذهنی شهروندان را فراهم می سازد.

در راستای زیباسازی دیوارها و بدنه ها در سطح شهر و پاکسازی آلودگی‌های بصری و غیر مجاز، عملیات پاکسازی و بهسازی دیوارهای فرسوده و اجرای نقاشی دیواری، در دستور کار واحد زیباسازی سازمان زیبا منظر فضای سبز شهرداری جهرم قرار گرفت.

در اجرای این طرح که هدف آن، آراستگی سیمای عمومی شهر و ایجاد نشاط و شادی در بین شهروندان است، سعي شده ديوارهاي معابر سطح شهر در بخش ديوار نويسي با محوريت بالابردن سطح فرهنگ شهروندي و مشاركت اجتماعي و همچنین با مضامين مذهبي، اجتماعي، شهرسازي و بهداشتي ترسيم شود.

یاد آور می شود؛ در راستای رفع مشکلات و ناهنجاری های بصری و اجتماعی، شهرداری بصورت مستمر اقدام به پاکسازی دیوارهای سطح شهر از پوسترها، برچسب ها و دیوارنویسی های تبلیغاتی  می نماید که این امر هزینه های زیادی را به شهرداری تحمیل می کند.

لذا در صورت مشاهده هر گونه تخلف شهرداری می تواند در مراجع ذی صلاح اقدام به پیگیری نماید و خسارت های وارد شده را از متخلف مطالبه نماید.

شهروندان می‌توانند با مراجعه به سازمان سیما، منظر شهرداری اطلاعات کافی از قوانین و مقررات را دریافت و طرح های پیشنهادی خود را به سازمان ارائه نمایند.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=6903

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.