13:48:50
    امروز : دوشنبه - ۲۹ بهمن - ۱۴۰۳
کل اخبار 2400اخبار امروز : 0
2

‼️ “از ریق رحمت تا مدیریت شاهانه؛ راهکارهای جادویی برای سامانه‌ی نوبت‌دهی”

  • کد خبر : 8439
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
‼️ “از ریق رحمت تا مدیریت شاهانه؛ راهکارهای جادویی برای سامانه‌ی نوبت‌دهی”

‼️ “از ریق رحمت تا مدیریت شاهانه؛ راهکارهای جادویی برای سامانه‌ی نوبت‌دهی” روز گذشته روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم لطف فرموده و جوابیه‌ای برای اخبار جهرم ارسال کردند. در این جوابیه ضمن ارشاد این رسانه نسبت به اشتباهات و عدم دقت در انتشار پیام یک شهروند عزیز درباره سامانه‌ی نوبت‌دهی، به تحلیل‌های اشتباه، انتشار […]

‼️ “از ریق رحمت تا مدیریت شاهانه؛ راهکارهای جادویی برای سامانه‌ی نوبت‌دهی”

روز گذشته روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم لطف فرموده و جوابیه‌ای برای اخبار جهرم ارسال کردند. در این جوابیه ضمن ارشاد این رسانه نسبت به اشتباهات و عدم دقت در انتشار پیام یک شهروند عزیز درباره سامانه‌ی نوبت‌دهی، به تحلیل‌های اشتباه، انتشار مطالب غیرمستند، تضعیف اعتماد عمومی، عبور از خطوط قرمز و عدم کسب اجازه از دانشگاه برای انتشار نقدهای مردم اشاره شده بود. همچنین دانشگاه این رسانه را به استناد به گفته‌های عده‌ای قلیل و مغرض و سوءاستفاده از رسانه در راستای منافع شخصی متهم کرده و در پایان از ما خواسته‌اند که راهکارهایی برای رفع مشکل سامانه نوبت‌دهی ارائه دهیم.

از قدیم گفته‌اند، گرهی که با راهکارهای اخبار جهرم باز می‌شود، نباید با چنگ و دندان باز شود! از آنجا که سامانه‌ی نوبت‌دهی کلینیک هنری به معضلی جدی تبدیل شده، بر آن شدیم که چند راهکار خلاقانه و کاربردی ارائه کنیم:

۱) رفع مشکلات علوم پزشکی توسط مردم، بدون دخالت دستِ مسئولین

روابط عمومی دانشگاه از مردم خواسته که خودشان مشکل سامانه را حل کنند. در این راستا پیشنهاد می‌کنیم که دیگر مشکلات نیز به مردم سپرده شود. ما حاضریم بخش‌های مشکل‌دار را از متولیان محترم تحویل گرفته و خودمان حل کنیم. البته می‌دانیم که برای کسب رضایت مسئولان باید اجاره محل هم پرداخت کنیم!

۲) کاهش تجمع بیماران

یکی از مشکلات اصلی سامانه، تعداد بالای بیماران است. پیشنهاد می‌دهیم به قید قرعه و کاملاً تصادفی، تعدادی از بیماران به سمت سرکشیدن ریق رحمت هدایت شوند! با شعار “پیشمرگی بهتر از درمان است”، این بیماران می‌توانند با لبخندی رضایت‌بخش زندگی خود را به باقی اعضای خانواده خود ببخشند.

۳) پذیرایی شاهانه از مدیریت مربوطه

از نیروهای خدماتی خواهشمندیم پذیرایی ویژه‌ای برای مدیران مربوطه در مرکز بوق و واحد بوق ترتیب دهند. “نون ببر، کباب بیار” و آبمیوه‌های تقویتی می‌تواند به این عزیزان کمک کند تا هنگام نوبت‌دهی دچار کمبود فشار مضاعف نشوند. هر چه نباشد، توانایی سال‌ها حل نکردن یک مشکل، کار هر کسی نیست و نیاز به مدیریت تغذیه دارد!

۴) جایگزینی نامه‌پرانی به جای سامانه

هر بیمار می‌تواند نامه‌ای برای پزشک خود بنویسد و روی پاکت بنویسد: “ای نامه که می‌روی به سویش، از جانب من بگیر ویزیتش!” البته باید دقت شود که نامه دقیقاً به دست پزشک مربوطه برسد، وگرنه برای دریافت پاسخ، به هزینه‌ای مضاعف نیاز خواهد بود!

۵) استخدام شمارنده برای شمارش دقیق بیماران

از آنجا که به نظر می‌رسد شمارش بیماران کار پیچیده‌ای است، پیشنهاد می‌کنیم چند شمارنده حرفه‌ای برای این کار استخدام شوند. البته فراموش نکنیم که شمارش انسان‌ها با واحد پول متفاوت است و نباید آن‌ها را یکسان گرفت! زیرا عدد یک در دانش‌گاه – به‌سان ثروتمندان – با عدد یک در نزد مردم متفاوت است.

۶) اطلاع‌رسانی تخلفات از طریق سامانه‌های فضایی

روابط عمومی دانشگاه از مردم خواسته تخلفات سامانه را گزارش دهند، اما شماره یا آدرسی برای این کار ارائه نشده است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم مردم از سامانه‌های فضایی یا پیام‌رسان‌های خیالی استفاده کنند.

در پایان:

چند قلم و کاغذ اضافی برای واحد پاسخگویی دانشگاه خریداری شود که مبادا در پاسخ‌گویی‌های بعدی کم بیاورند. از نورچشمان مسئولین عزیز نیز بابت تکدر خاطرشان پوزش می‌طلبیم. هر چه باشد، ذهن خلاق و آزاد این عزیزان باید درگیر سامانه نوبت‌دهی نباشد تا بتوانند همچنان مشکلات را حل نکنند!

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=8439

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.