• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1811اخبار امروز : 0
7

⁉️سرانجام نامشخص بودجه فرهنگی ۱۵۵ میلیارد ریالی شهرداری جهرم در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲؟!

  • کد خبر : 5946
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
⁉️سرانجام نامشخص بودجه فرهنگی ۱۵۵ میلیارد ریالی شهرداری جهرم در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲؟!

⁉️سرانجام نامشخص بودجه فرهنگی ۱۵۵ میلیارد ریالی شهرداری جهرم در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲؟!   به گزارش اخبار جهرم، سه درصد بودجه شهرداری طبق ماده ۶۸ به بخش فرهنگی اختصاص می‌یابد که باید در همین راستا هزینه شود.   بودجه شهرداری جهرم در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، مجموعا مبلغ ۵۱۷۰ میلیارد ریال بوده است که […]

⁉️سرانجام نامشخص بودجه فرهنگی ۱۵۵ میلیارد ریالی شهرداری جهرم در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲؟!

 

به گزارش اخبار جهرم، سه درصد بودجه شهرداری طبق ماده ۶۸ به بخش فرهنگی اختصاص می‌یابد که باید در همین راستا هزینه شود.

 

بودجه شهرداری جهرم در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، مجموعا مبلغ ۵۱۷۰ میلیارد ریال بوده است که با توجه به این مبلغ، باید ۱۵۵ میلیارد ریالی در حوزه فرهنگی هزینه می‌شده و در اختیار بخش فرهنگی شهرداری جهرم قرار گرفته است.

 

با توجه به عدم ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی جدید در سطح شهر جهرم و کیفیت برنامه‌های برگزار شده توسط شهرداری جهرم، به نظر می‌رسد هزینه‌کردها فاصله معناداری با این بودجه دارند.

 

عدم شفافیت مالی شهرداری جهرم و عدم اعلام ریز درآمد و هزینه بودجه، ضعف کارکردی و نظارتی کمیسیون فرهنگی شورای شهر جهرم، ایجاد معاونت فرهنگی در حد یک پست سفارشی برای جلب رضایت برخی افراد، ضعف مفرط معاونت فرهنگی شهرداری جهرم، عدم وجود تقویم فرهنگی و برنامه‌ریزی بلندمدت در حوزه فرهنگی و اجتماعی در شهرداری و… از دلایل عدم هزینه‌کرد یا اختصاص غیرقانونی بودجه فرهنگی شهرداری به سایر امور غیرمرتبط است.

 

در گذشته بخشی از فعالیت‌های فرهنگی در شهر هر چند که محدود و مختصر توسط شهرداری جهرم انجام می‌گرفت اما متاسفانه مدت‌هاست که هیچ‌گونه پویایی در این زمینه دیده نشده و اقدامات گذشته نیز رنگ باخته است، حال سوال اینجاست، بخش فرهنگی شهرداری دقیقا در مدت انتصاب خود چه کاری انجام داده است؟

 

امیدواریم به زودی و با توجه به نزدیکی برگزاری انتخابات شوراها، شاهد انتشار جزییات درآمدها و هزینه‌های بودجه‌ای و عملکرد شهرداری در حوزه‌های مختلف به صورت شفاف باشیم.

 

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=5946

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.