• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل اخبار 1960اخبار امروز : 0
17

امنیت و آسایش شهروندان خط قرمز دادستان جهرم

  • کد خبر : 6007
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
امنیت و آسایش شهروندان خط قرمز دادستان جهرم

امنیت و آسایش شهروندان خط قرمز دادستان جهرم / تشکیل اکیپ امنیتی و فنی در دادسرای جهرم به گزارش اخبار جهرم، عباس روستازاده دادستان شهرستان جهرم در نشست خبری با اصحاب رسانه: هفته قوه قضاییه را به همشهریان عزیز تبریک عرض می‌کنم و از خبرنگاران که آگاهی‌بخش جامعه هستند نیز تقدیر و تشکر می‌کنم. دادستان […]


امنیت و آسایش شهروندان خط قرمز دادستان جهرم / تشکیل اکیپ امنیتی و فنی در دادسرای جهرم

به گزارش اخبار جهرم، عباس روستازاده دادستان شهرستان جهرم در نشست خبری با اصحاب رسانه:

هفته قوه قضاییه را به همشهریان عزیز تبریک عرض می‌کنم و از خبرنگاران که آگاهی‌بخش جامعه هستند نیز تقدیر و تشکر می‌کنم.

دادستان به عنوان رئیس دادسرا، بیشتر مسائل پیگیر مسائل امنیتی است. مدیریت پرونده‌های مهم شهرستان امری است که امروز از سمت دادستانی جهرم مورد پیگیری قرار گرفته است. دادستان بر پرونده‌های مهم شهرستان از ابتدا تا انتهای صدور حکم پرونده نظارت دارد.

خط قرمز دادستان، اخلال در امنیت و آسایش شهروندان است و با اشرار و اخلالگران آسایش شهروندان قطعا به شدت برخورد قانونی خواهد شد. در راستای افزایش ضریب امنیتی شهرستان با دقت و کیفیت به پرونده‌های قتل و سرقت رسیدگی می‌کنیم.

تشکیل اکیپ امنیتی و فنی برای جرایم خشن صورت گرفته است و خوشبختانه طبق آمار ضریب امنیتی شهرستان خوب است. هم‌چنین مقرر کرده‌ایم متهمان پرونده‌های ویژه امنیتی که نظم امنیت شهرستان را بهم بزنند از تسهیلات زندان محروم می‌شوند. در بحث سرقت نیز هیچ تسهیلاتی به زندانی داده نمی‌شود.

فرهنگ سازی در راستای کاهش جرم و کاستن از ایجاد پرونده‌های حقوقی با توجه به سیاست‌های کلی قوه قضاییه دارای اهمیت است. متاسفانه عدم اطلاع شهروندان از مباحث حقوقی باعث ایجاد جرم می‌شود و در این حوزه باید فرهنگ سازی شود. آموزش شهروندان رکنی است که به آن توجه ویژه داریم.

در بحث قراردادها و کلاهبرداری نیز باید آموزش صورت گیرد. شهروندان بدانند هرجا که سود غیرمتعارفی وجود دارد احتمال کلاهبرداری بالاست.

۷۰۰ نفر زندانی در زندان جهرم داریم که باید پیگیر امورات شان باشیم. یکی از وظایف دادستان نظارت بر زندان است. شورای طبقه بندی زندان در جهرم با حضور نمایندگان حقوقی و قانونی راه‌اندازی شده و هرگونه تسهیلات زندانیان در این شورا مطرح می‌شود.

حمایت از خانواده‌های زندانیان نیز به صورت مستمر انجام می‌گیرد و جلسات منظمی در راستای آموزش این خانواده‌ها داریم. هم‌چنین نظارت بر مراکز تحت نظر بهزیستی نیز به صورت مستمر انجام می‌گیرد.

نظارت ویژه بر شکواییه‌ها در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها و دوباره کاری وجود دارد. این امر باعث کاهش اطاله دادرسی، افزایش دقت در رسیدگی‌ها، تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی می‌شود.

به صورت روزانه ملاقات دادستان با ارباب رجوع وجود دارد و محدودیتی وجود ندارد.
تعیین تکلیف برخی موارد به صورت لحظه‌ای است و سعی کرده‌ایم که در برخی پرونده‌ها از اشخاص به صورت تلفنی دعوت نماییم تا قبل از ارجاع پرونده برای کاهش پرونده‌ها، صلح و سازش بین اشخاص برقرار کنیم.

خوشبختانه شعبه ویژه نیابت در دادسرای جهرم راه‌اندازی شده و نیابت قضایی در این شعبه رسیدگی می‌شود. هم‌چنین ۶۰۰ پرونده سرپرست داریم که مادر به صورت قیم است ولی دادستان به عنوان ناظر بر خانواده عمل می‌کند و بر توانمندسازی خانواده نظارت مستقیم دارد‌.

تاکید داریم که تحت هیچ شرایطی و به خاطر مسائل مالی و خانوادگی هیچ دانش آموزی نباید از مدرسه محروم شود. پیگیری فعالانه داریم که از محرومیت از تحصیل دانش‌آموزان پیشگیری کنیم.

خوشبختانه به دلیل اینکه جهرم شهر مذهبی هست و شهروندان اعتقادات قوی مذهبی دارند، صلح و سازش بیشتر بوده است.

با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با استفاده از قوانین، پرونده‌های تصادفات در شورای حل اختلاف مطرح شده و احکام با حضور نماینده بیمه توسط بیمه پرداخت می‌شود و نیاز به تشکیل پرونده نیست و رضایتمندی مردم افزایش یافته است.

آموزش به شوراهای حل اختلاف به صورت مستمر وجود دارد. از پتانسیل قانونی شوراهای حل و اختلاف در شهرستان جهرم به بهترین نحو استفاده می‌شود. سیاست کلی این هست که بخشی از پرونده‌ها وارد سیستم قضایی نشود و با شوراهای حل و اختلاف حل شود. ۲۷۰۰ فقره پرونده در دادسرا منتهی به سازش شده است‌.

توقیف سیستمی خودرو به خاطر حرکات خطرناک خودرو در سطح شهر انجام می‌گیرد و با تشکیل پرونده در دادسرا، در اولین فرصت خودرو توقیف و به پارکینگ انتقال خواهد یافت.

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=6007

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.