• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
کل اخبار 1854اخبار امروز : 0
0

مسولان اجازه ندهند تلاش افراد صاحب نفوذ فرصت طلب در طرح جامع شهری جهرم به نتیجه برسد تا مصلحت شهر و شهروندان فدای مصلحت خواص نشود/ تاخیر پرداخت حقوق کارگران و پاکبانان، زیبنده مسولان شهر نیست

  • کد خبر : 6993
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
مسولان اجازه ندهند تلاش افراد صاحب نفوذ فرصت طلب در طرح جامع شهری جهرم به نتیجه برسد تا مصلحت شهر و شهروندان فدای مصلحت خواص نشود/ تاخیر پرداخت حقوق کارگران و پاکبانان، زیبنده مسولان شهر نیست

مسولان اجازه ندهند تلاش افراد صاحب نفوذ فرصت طلب در طرح جامع شهری جهرم به نتیجه برسد تا مصلحت شهر و شهروندان فدای مصلحت خواص نشود/ تاخیر پرداخت حقوق کارگران و پاکبانان، زیبنده مسولان شهر نیست به گزارش اخبار جهرم، حجت الاسلام والمسلیمن دکتر محمدحسین مدبر، امام جمعه جهرم در بخشی از خطبه های نماز […]

مسولان اجازه ندهند تلاش افراد صاحب نفوذ فرصت طلب در طرح جامع شهری جهرم به نتیجه برسد تا مصلحت شهر و شهروندان فدای مصلحت خواص نشود/ تاخیر پرداخت حقوق کارگران و پاکبانان، زیبنده مسولان شهر نیست

به گزارش اخبار جهرم، حجت الاسلام والمسلیمن دکتر محمدحسین مدبر، امام جمعه جهرم در بخشی از خطبه های نماز جمعه امروز:

روز وقف را گرامی می‌داریم و اوقاف نهاد مقدس و پربرکت است و باید تلاش شود موقفه ها مرتروکه نماند و احیا شود تا مومنین و‌ مومناتی که سال ها زیر خاک هستند جشم انتظار ثواب موقوفه خود نباشند.

اگر موقوفه ها متولی نداشته باشند و احیا نشود دیگر مردم رغبتی برای وقف کردن‌ نمی کنند، بنده معتقد هستم که در سراسر کشور، وقف در حال آسیب دیدن است و چراغ خانه وقف در حال خاموش شدن است، مسئولان باید تلاش کنتد تا دوباره به این خانه رونق بدهم.

به عنوان مثال، در شهر ما، یک مدرسه علمیه با قدمت بیش از ۳۰۰ سال وجود دارد و بر اساس اسناد و مدارک، بیش از هزار هکتار موقوفه دارد اما گاهی در خرج های اولیه تنها برای اینکه ایم مکان متروکه نشود مانده اند، آیا این همه موقوفه باید درآمد آن اینقدر کم باشد که حتی هزینه نگهداری این مدرسه هم فراهم نشود؟

ولادت بزرگترین شخصیت عالم بشریت و حبیب خداوند متعال حضرت محمد مصطفی (ص) و زادروز سالروز مذهب تشیع امام صادق (ص) و آغاز هفته دفاع مقدس تبریک عرض می‌کنم و امیدواریم خداوند متعال امیدوارم به امت اسلامی، معرفت، برکت، خیر و عافیت روز افزون عنایت بفرماید و روزبه‌روز دل‌های امت اسلامی به یکدیگر نزدیک کند.

در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و برای همه افرادی که در امر تعلیم و تربیت دخیل هستند آرزوی توفیق داریم چرا که بزرگترین رسالت هر نسل، تربیت نسل آینده است و هر چه در این راه هزینه شود، سرمایه گذاری است نه هزینه.

هر شهری برای توسعه و پیشرفت نیاز به طرح جامع دارد و این طرح برای این است که مدیران شهری بدانند گسترش و توسعه شهر در یک تا دو دهه آینده باید به چه شکا باشد و شهر به چه چیزایی لازم دارد و چه مکان هایی به محدوده شهری اضافه شود و چه نقاطی نیاز به اضافه شدن به محدوده شهری نیست.

هر شهرداری یک مشاور طرح جامع دارد و نیازها را می سنجد و نقشه راه را تهیه می‌کند و در ادامه بر اساس طرح جامع، طرح تفصیلی با جزئیات دقیق تر نوشته می شود.

مشاوره طرح جامع شهر جهرم، طرح را به مسولان تحویل داده است اما هنوز این طرح نهایی نشده است و امکان تجدید نظر دارد.

متاسفانه موثق شنیده‌ام، افراد صاحب نفوذ و دارای املاک در اطراف شهر، تلاش فراوان کردند تا ملک خود را در این طرح جز محدوده شهری قرار دهد تا ارزش بسیار زیادی پیدا کند.

گاهی یک ملک چند هکتاری به واسطه اضافه شدن یا نشدن آن ملک به محدوده شهر، ده‌ها یا صدها میلیارد تومان تفاوت قیمت پیدا می کند.

البته اطلاع ندارم که تلاش افراد صاحب نفوذ و فرصت طلب به نتیجه رسیده‌ است یا خیر به همین منظور از مسئولان شهرستان از جمله فرماندار، شهردار و شورای شهر، دادستان، نظام مهندسی و همه مهندسانی که در این موضوع تخصص دارند، درخواست می‌کنم به این موضوع ورود کننند تا جاهایی که جز محدوده شهر آورده شده است بررسی کنند که آیا آن نقاط لازم بوده و یا توجیهی برای آن وجود داشته است.

مسولان اجازه ندهند شهر به صورت کاریکاتوری، سرطانی ‌توده ای رشد و گسترش پیدا کند و مراقب باشند که مصلحت شهر و شهروندان فدای مصلحت خواص نشود.

به بنده گزارش دادند که بخشی از مطالبات پاکبانان عزیز، پرداخت شده است، انشالله باید کاری شود که حقوق این عزیزان به روز و به موقع پرداخت شود چرا که تاخیر در پرداخت حقوق کارگران به ویژه پاکبانان، زیبنده فرهنگ ما و مسئولان ما نیست.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=6993

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.