• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 1326اخبار امروز : 1
4

بحث تعارض منافع در جهرم پی‌گیری شود / در جهرم ۲۶۸ هکتار اراضی ملی در سال گذشته رفع تصرف، ۲۲ هکتار قلع و قمع و ۵۷ چاه غیرمجاز نیز مسلوب المنفعه شده است.

  • کد خبر : 2619
  • 08 تیر 1401 - 7:48
بحث تعارض منافع در جهرم پی‌گیری شود / در جهرم ۲۶۸ هکتار اراضی ملی در سال گذشته رفع تصرف، ۲۲ هکتار قلع و قمع و ۵۷ چاه غیرمجاز نیز مسلوب المنفعه شده است.

به گزارش اخبار جهرم، رئیس دادگستری جهرم و تعدادی از قضات به مناسبت هفته قوه قضائیه، با حجت الاسلام والمسلمین مدبر دیدار و گفتگو کردند. 🔰حجت الاسلام والمسلمین مدبر امام جمعه جهرم: 🔹هفته قوه قضاییه و یاد شهید بهشتی را گرامی می‌داریم. شهید بهشتی به تعبیر امام خود یک ملت بود. 🔹از تلاش‌ها و خدمات […]

به گزارش اخبار جهرم، رئیس دادگستری جهرم و تعدادی از قضات به مناسبت هفته قوه قضائیه، با حجت الاسلام والمسلمین مدبر دیدار و گفتگو کردند.

🔰حجت الاسلام والمسلمین مدبر امام جمعه جهرم:

🔹هفته قوه قضاییه و یاد شهید بهشتی را گرامی می‌داریم. شهید بهشتی به تعبیر امام خود یک ملت بود.

🔹از تلاش‌ها و خدمات اسمی رییس قبلی دادگستری جهرم، از اقدامات و تلاش‌های رستگار مدیر جدید دادگستری نیز تشکر می‌کنم.

🔹بحث تعارض منافع به شدت حقوق عامه را تهدید می‌کند، لذا به مواردی که منافع مردم فدای افراد خاص می‌شود توجه و حتی اگر بعضی از آنها نیاز به پیگیری خارج از شهرستان دارد این موضوع پیگیری شود.

🔹کار بسیار خوبی با کمک قوه قضاییه در دولت جدید انجام گرفت، آزاد سازی حدود ۵۴ هکتار از سواحل دریا و حاشیه رودخانه ها بود که این کار از خود قوه قضاییه شروع شد.

🔹یکی از گام های مثبت دیگر الکترونیکی کردن امور در دادگستری است،اما همه مردم از این ظرفیت خبر نداشته و نیاز به اطلاع رسانی است.

🔹بحث پابند الکترونیک می تواند به عنوان جایگزین حبس مورد توجه قرار گرفته و حتی از ظرفیت خیرین نیز برای توسعه این کار استفاده کرد.

🔹استفاده از ب.س.یج در خصوص مقابله با مظاهر فساد ظرفیت دیگری است که می تواند به قوه قضائیه کمک کند.

🔰رستگار رئیس دادگستری شهرستان جهرم:

🔸استفاده از مساجد محلات نیز ظرفیت مناسبی است که تا کنون ۳ مسجد وارد عمل شده است.

🔸برای مقابله با تصرف اراضی دفتر ویژه ای تشکیل و ۲۶۸ هکتار اراضی ملی در سال گذشته رفع تصرف،۲۲ هکتار قلع و قمع و ۵۷ چاه غیرمجاز نیز مسلوب المنفعه شده است.

🔸متاسفاته شاهد تفکیک غیرقانونی اراضی باغی هستیم و برای آن که جلو این کار گرفته شود نیاز به همکاری سایر ارگانها چون شهرداری داریم.

🔸در سال گذشته ۴۹۵ مورد جایگزین حکم داشتیم و امسال استفاده از پابند الکترونیک نیز اجرایی می شود، همچنین دفتر ویژه حمایت از اطفال و نوجوانان و زنان نیز تشکیل شده است.

🔸قرارگاه رمضان در راستای مقابله با مفاسد اجتماعی از ۲۲ خرداد با اولین جلسه تشکیل و اولین تفاهم نامه بین س.پ.اه گ، نیروی انتظامی و دادگستری شکل گرفت.

🔸مردم مراقب پیامک های جعلی ارسال شده باشند و در معاملات حتما اسناد مربوطه بررسی شود.

🔸تا کنون بیش از ۹ هزار سند در اداره ثبت سند صادر شده است.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.