• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 1299اخبار امروز : 0
3

حمایت بیشتر از کشت گلخانه‌ای در شهرستان جهرم

  • کد خبر : 1240
  • 25 دی 1400 - 5:50
حمایت بیشتر از کشت گلخانه‌ای در شهرستان جهرم

به گزارش اخبار جهرم، مهندس شفیعیان فرماندار ویژه شهرستان جهرم در جلسه شورای کشاورزی: 🔹عمده اقتصاد مردم این منطقه بر پایه ی کشاورزی استوار است و با توجه به شرایط کشور لازم است این بخش بیش از پیش تقویت شود. 🔹شناسایی ظرفیت.ها و پتانسیل تولید محصولات زراعی و باغی از اهمیت بسزایی برخوردار است و […]

به گزارش اخبار جهرم، مهندس شفیعیان فرماندار ویژه شهرستان جهرم در جلسه شورای کشاورزی:

🔹عمده اقتصاد مردم این منطقه بر پایه ی کشاورزی استوار است و با توجه به شرایط کشور لازم است این بخش بیش از پیش تقویت شود.

🔹شناسایی ظرفیت.ها و پتانسیل تولید محصولات زراعی و باغی از اهمیت بسزایی برخوردار است و ادارات هم‌ارز با جهاد کشاورزی نیز باید با برنامه‌ریزی و کار مضاعف، پیشبرد اهداف اقتصادی و استقلال و خودکفایی در محصولات کشاورزی را در دستور کار داشته باشند و از ظرفیت ها باید کمال استفاده را کرد.

🔹آموزش.های لازم در به روزشدن کار کشاورزی یکی از موضوعاتی است که باید به آن بسیار توجه کرد، چرا که در جامعه امروز با فعالیت سنتی میزان بهره‌وری پایین خواهد بود.

🔹با توجه به شرایط منطقه و کم آبی، خشکسالی و کاهش بارندگی محصولاتی را تبلیغ و ترویج کنیم که نیاز آبی کمتری داشته باشند. با جدیت از اجرای برنامه‌های مربوط به کشت گلخانه‌ای در شهرستان حمایت می‌کنیم و در این راستا دستگاه های ذی‌ربط مکلفند نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

🔹جهاد کشاورزی برای بالابردن بهره‌وری بیشتر از زمین‌ها، به کشاورزان در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت کمک کنند و آموزش‌های لازم را در این راستا و آگاهی برلی استفاده از بذر محصول داده شود.

🔹در خصوص ردیابی و مبارزه با سوسک سرخرطومی حنایی از تلاش همکاران مجموعه جهاد کشاورزی تشکر می‌کنیم. در صورت عدم رسیدگی به این موضوع قطعاً خسارت جدی به اقتصاد شهرستان وارد خواهد شد که اطلاع‌رسانی‌های صورت‌گرفته و هوشیارکردن کشاورزان تا کنون موفق بوده است.

🔹تأکید بر پلاک‌گذاری وسایل نقلیه کشاورزی در جهت استفاده از مزایای آن، نظارت و بازدید از مکان‌های عرضه نهاده.های کشاورزی، تهیه بروشورهای آموزشی، تخصیص بخش صنعت، نظارت بر چاه های غیرمجاز و جلوگیری از حفاری چاه های غیر مجاز نیز از جمله موارد طرح‌شده در این جلسه بود.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=1240

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.