• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 1326اخبار امروز : 1
2
دکتر محمدرضا رضایی نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

دفاع از حقوق فرهنگیان، معیار مجلس برای انتخاب وزیر آموزش و د

  • کد خبر : 3886
  • 24 اردیبهشت 1402 - 5:06
دفاع از حقوق فرهنگیان، معیار مجلس برای انتخاب وزیر آموزش و د

رضایی تاکید کرد: حتما این بار ذره بین مجلس به دنبال وزیری است که بتواند به درستی از حقوق معلمان دفاع کند.

دفاع از حقوق فرهنگیان، معیار مجلس برای انتخاب وزیر آموزش و پرورش

به گزارش اخبار جهرم، دکتر محمدرضا رضایی نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جمع فرهنگیان جهرم که به هدف تجلیل از زحمات معلمان برگزار گردید گفت: معلم ما باید همه دغدغه اش تعلیم و تربیت و آموزش باشد اما وقتی که در معیشت و زندگی خودش دچار مشکل می شود طبیعی است که دغدغه اصلی او که تعلیم و تربیت است تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همه مسئولان عالی رتبه نظام بر اهمیت نقش معلمان در جامعه هستند. در مجلس شورای اسلامی نیز برای موضوعات فرهنگیان از جمله بحث رتبه بندی معلمان، یکسان سازی حقوق کارمندان دولت، حل مشکلات نیرو های حق التدریس و … کمیسیون های مختلفی تشکیل داده شده است که بخشی از مشکلات حل شده است اما هنوز موضوعات لاینحلی وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت نظام تعلیم و تربیت گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی صحیح معلمان پیش بینی شد که کمیسیون دیوان مجلس به دنبال مطالبه فرهنگیان است چرا با وجود تامین منابع، رتبه بندی معلمان به درستی انجام نشده است.

وی ادامه داد: وزرایی که در این چند سال در آموزش و پرورش حضور داشتند نتوانستند به درستی از حقوق معلمان دفاع کنند که لازم است یک وزیر جنگنده و مدافع حقوق فرهنگیان به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شود تا حقوق فرهنگیان به درستی تامین شود.

رضایی تاکید کرد: حتما این بار ذره بین مجلس به دنبال وزیری است که بتواند به درستی از حقوق معلمان دفاع کند.

نماینده مردم شهرستان جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات در مدارس بسیار زیاد است و نباید مدرسه به صورتی باشد که مدیر آن دغدغه تامین منابع مالی برای اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی باشد.

رضایی خاطر نشان کرد: ۳۰ درصد از مدارس کشور نیازمند به بازسازی و نوسازی دارند و مدارسی هم که ساخته شده اند تکمیل نیستند و کمبود تجهیزات دارند.  ۵ هزار میلیارد تومان به عمران آموزش و پرورش تخصیص داده شده است که تا کنون یک ریال هم تامین نشده است و مدارس به صورت نیمه کاره رها شده اند و دانش آموزانی که چشم انتظار مدارس نوساز بوده اند در حال تحصیل در مدارس کانکسی هستند.

وی ادامه داد با نظر سه قوا منابعی از محل تهاتر نفت در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت که برای تکمیل و نوسازی مدارس استفاده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=3886

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.