• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 1337اخبار امروز : 4
5

دیابت و فشار خون بالا را جدی بگیرید / انجام ۱۲ هزار و ۸۷۴ دياليز در جهرم

  • کد خبر : 2058
  • 05 اردیبهشت 1401 - 5:20
دیابت و فشار خون بالا را جدی بگیرید / انجام ۱۲ هزار و ۸۷۴ دياليز در جهرم

دكتر عبدالوهاب رحمانيان رئيس بيمارستان استاد مطهری جهرم: 🔹 بسیاری از افراد جامعه از بیماری حاد کلیوی خود اطلاع ندارند، در حالی که با یک آزمایش خون به راحتی می توانند مسیر زندگی خود را قبل از گرفتار شدن در چنگال دیالیز تغییر دهند. 🔹در سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۷۴ دياليز در بيمارستان استاد […]

دكتر عبدالوهاب رحمانيان رئيس بيمارستان استاد مطهری جهرم:

🔹 بسیاری از افراد جامعه از بیماری حاد کلیوی خود اطلاع ندارند، در حالی که با یک آزمایش خون به راحتی می توانند مسیر زندگی خود را قبل از گرفتار شدن در چنگال دیالیز تغییر دهند.

🔹در سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۷۴ دياليز در بيمارستان استاد مطهري جهرم انجام شده که تعداد آقایان دیالیزی بیشتر از خانم ها بوده است.

🔹 بخش دياليز بيمارستان استاد مطهري داراي ۲۳ تخت فعال است و روزانه در دو شيفت صبح و عصر به غير از موارد اورژانسي، نزديك به ۴۲ نفر برای انجام دياليز به اين بخش مراجعه مي كنند که در برخی اوقات با مراجعه موارد اورژانسي اين تعداد به ۵۳ نفر هم مي رسد.

🔹 بيماران ديابتی، فشار خونی، بيماران کلیوی پلی کیستیک كه جنبه ارثی دارد، افراد با مشكل سنگ كليه، كساني كه دچار مسموميت با الكل و قرص شده اند و … در اين بخش بستري و تحت دياليز قرار مي گيرند.

🔹 ديابت و فشار خون از بيماري هاي مزمن شايع در شهرستان است كه باعث نارسايي كليه و در نتیجه دياليز شدن افراد مي شود. اكثر بيماران دياليزي اين بخش به دليل ابتلا به اين دو بيماري مزمن به اين بخش مراجعه مي كنند.

🔹 بخش دياليز اين بيمارستان داراي ۲۶ دستگاه دياليز است كه سه دستگاه آن بصورت رزرو قرار دارد و در مواقع ضروري و اورژانس از آن استفاده مي شود.

🔹 ۹۱ درصد از بيماراني كه در اين بخش دياليز مي شوند ساكن جهرم و بقيه از بخش ها و ديگر توابع شهرستان هستند.

🔰دكتر مهدی احمدنیا، مدیر امور بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی جهرم:

🔹 ۱۰۶ بيماران كليوي كه تحت پوشش خدمات درماني دانشگاه هستند.

🔹 ۸۸ نفر از آنها از جهرم و ۱۸ نفر از آنها از شهرستان خفر هستند که بیمارستان خاتم الانبیاء خفر خدمات رايگان درماني در اختيار اين عزيزان قرار مي دهد.

🔹 آزمايشات دوره اي، خدمات دندان پزشكي، دياليز، خدمات بستري و دارويي از اقداماتي است كه دانشگاه بصورت رايگان براي این بيماران انجام مي دهد.

🔹 از ۸۸ بيماری که در شهرستان تحت دياليز قرار مي گيرند، ۵۱ نفر آقا و ۳۷ نفر خانم هستند. پايين ترين و بالاترين سن دياليز در بيماران ۱۳ و ۹۲ سال است.

🔹گفتني است بخش دياليز بيمارستان استاد مطهري جهرم داراي يك پزشك فوق تخصص كليه، ۱۱ پرستار، ۳ كمك پرستار و يك منشي است. اين بخش از شنبه تا پنج شنبه حتی در روز های تعطیل فعال و تنها در روز هاي جمعه ۲۴ ساعته بصورت آنكال است.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.