• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 1312اخبار امروز : 0
2

روند چشمگیر افزایش موارد بستری و ابتلا به کرونا در جهرم

  • کد خبر : 2785
  • 20 تیر 1401 - 5:55
روند چشمگیر افزایش موارد بستری و ابتلا به کرونا در جهرم

🔰به گزارش اخبار جهرم، دکتر محمد رحمانیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم: 🔹در روز‌های اخیر جهش آمار ابتلا‌های جدید کاملاً محسوس بوده‌است. سویه‌های جدید BA4 و BA5 قدرت انتشار بالاتری نسبت به سویه های قبلی دارند و حتی عفونی تر اعلام شده اند. قطعا در صورت همه گیری، شرایط سخت دوره های قبل را پیش […]

🔰به گزارش اخبار جهرم، دکتر محمد رحمانیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم:

🔹در روز‌های اخیر جهش آمار ابتلا‌های جدید کاملاً محسوس بوده‌است. سویه‌های جدید BA4 و BA5 قدرت انتشار بالاتری نسبت به سویه های قبلی دارند و حتی عفونی تر اعلام شده اند. قطعا در صورت همه گیری، شرایط سخت دوره های قبل را پیش رو خواهیم داشت.

🔸روند افزایشی آمار روزانه موارد مثبت و تعداد بیماران بستری در سطح شهرستان جهرم نیز حاکی از این است که در صورت ادامه دار بودن این شرایط قطعا شاهد تغییر رنگ کرونایی طی روزهای آینده در این شهرستان خواهیم بود.

🔹ظرف ۴۸ ساعت گذشته از بین ۱۰۴ نمونه ارسالی به آزمایشگاه تشخیص کووید جهرم، ۳۴ مورد مثبت اعلام شد. همچنین در ۲۴ گذشته ۶ نفر با علایم حاد تنفسی به بیمارستان پیمانیه مراجعه کرده اند.

🔸بیش از بیست ماه درگیری و مقابله با چندین پیک کرونا نشان داد تنها واکسیناسیون عمومی، سدی محکم برای کنترل و کاهش آمار مبتلایان به شمار می رود، اما آنچه حایز اهمیت است این است که واکسیناسیون ایمنی دائمی نمی‌دهد، بلکه مقطعی است و مدتی بعد ایمنی کاهش می‌یابد. بر این اساس همه افراد بالای ۱۲ سال که شش ماه از آخرین تزریق واکسن‌شان گذشته باید هرچه سریع تر دوز یادآور واکسن خود را تزریق کنند.
.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.