• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1670اخبار امروز : 0
9
یادداشت روز:

شهرداری و اداره استاندارد در مورد دیوار مرگ پاسخگو باشند/ آیا هنگام اعطای مجوز از الزامات و تجهیزات ایمنی دیوار مرگ در جهرم بازدید شده است؟!

  • کد خبر : 4211
  • 27 مرداد 1402 - 11:33
شهرداری و اداره استاندارد در مورد دیوار مرگ پاسخگو باشند/ آیا هنگام اعطای مجوز از الزامات و تجهیزات ایمنی دیوار مرگ در جهرم بازدید شده است؟!

⁉️شهرداری و اداره استاندارد در مورد دیوار مرگ پاسخگو باشند/ آیا هنگام اعطای مجوز از الزامات و تجهیزات ایمنی دیوار مرگ در جهرم بازدید شده است؟! به گزارش اخبار جهرم، متاسفانه آتش‌سوزی دیوار مرگ در پارک کوهسار جهرم باعث مصدومیت شش نفر از همشهریان شد و این اتفاق ناگوار در فضای حقیقی و مجازی شهرستان […]

⁉️شهرداری و اداره استاندارد در مورد دیوار مرگ پاسخگو باشند/ آیا هنگام اعطای مجوز از الزامات و تجهیزات ایمنی دیوار مرگ در جهرم بازدید شده است؟!

به گزارش اخبار جهرم، متاسفانه آتش‌سوزی دیوار مرگ در پارک کوهسار جهرم باعث مصدومیت شش نفر از همشهریان شد و این اتفاق ناگوار در فضای حقیقی و مجازی شهرستان بازتاب بسیاری داشت.

قبل از هر سخن و ضمن آرزوی سلامتی برای شهروندان مجروح، باید به این نکته اذهان کرد که کمبود زیرساخت‌های تفریحی در شهر جهرم باعث شده است که اینگونه تفریحات و نمایش‌های اندک باعث جذب مخاطب می‌شود و باید متولیان امر در اندیشه‌ی ایجاد تفریحات سالم و مکان‌های تفریحی برای شهروندان باشند.

بدون هرگونه پیش داوری و قضاوت، این اتفاق چندین سوال در ذهن متبادر می‌کند که نیازمند پاسخگویی برخی مسئولین است تا ضمن ایجاد شفافیت، دغدغه‌ها و سوالات مطرح شده شهروندان در فضای مجازی نسبت به این اتفاق برطرف شود.

آیا اداره استاندارد شهرستان جهرم از این سازه بازدید به عمل آورده و به آن مجوز داده است؟

از آنجا که استفاده‌کنندگان از اینگونه فضاهای تفریحی، اکثرا قشر آسیب‌پذیر کودک هستند، اعطای مجوز فعالیت به اینگونه سازه‌ها به ویژه سازه‌های موقت بدون هماهنگی با اداره استاندارد عواقب جبران‌ناپذیری دارد. آیا اداره استاندارد شهرستان جهرم رعایت الزامات مکان نمایش را تایید کرده است؟!

آیا شهرداری در هنگام اعطای مجوز از امکانات ایمنی و اطفای حریق در این مجموعه بازدید به عمل آورده است. به گفته محسن عشایری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری جهرم: طبق استعلامات صورت گرفته مسئول برگزاری نمایش، زمان اخذ مجوز از تجهیز سیلندرهای اطفایی محل نمایش به مسئولین اطمینان داده بود.

آیا اطمینان دادن مسئولین برگزاری نمایش در هنگام استعلامات برای دریافت مجوز کافی بوده یا اینکه شهرداری باید ضمن بازدید از امکانات، از وجود و سلامت تجهیزات و اینکه تجهیزات برای مقابله با حوادث احتمالی کافی بوده اسپ نیز بازدید به عمل آورده و عواقب هرگونه سهل انگاری را بپذیرد.

«به گفته یک وکیل پایه یک و کارشناس حقوقی شهرستان جهرم در فضای مجازی، از نظر حقوقی، صرف اطمینان دادن تجهیز محل به سیلندرهای اطفایی توسط مسئول برگزاری نمایش چیزی از مسئولیت متولیان مربوطه کم نمی‌کند. قاعدتا در اینگونه موارد مثل بسیاری از اموری که توسط کارشناس مربوطه بازدید و تجهیز محل به سیلندرهای اطفاء حریق مورد تایید قرار می‌گرفته باید عمل می شده و در صورت تایید، نسبت به صدور مجوز اقدام می‌کردند.»

درآمد ناچیزی که برخی شهرداری‌ها از این طریق کسب می‌کنند ارزش به خطر انداختن جان همشهریان را ندارد و شهرداری‌ها باید نسبت به اعطای اینگونه مجوزها، حساسیت و وسواس بیشتری به خرج دهند، چراکه خدای ناکرده در صورت بروز هرگونه مشکلی، شهرداری‌ها و نهادهای اعطای مجوز باید پاسخگو باشند.

⁉️این‌ها سوالاتی که باید متولیان امر پاسخ‌های مناسبی به آن بدهند و مدعی العموم و نهادهای نظارتی در راستای حفظ سلامت شهروندان به آن ورود کرده و خسارت‌های جانی و روحی حادثه دیدگان این ماجرا جبران شود.

#یادداشت_روز_اخبار_جهرم

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=4211

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.