• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 1337اخبار امروز : 4
7

لزوم پرداخت اقساط طرح نهضت ملی مسکن متناسب با توان افراد

  • کد خبر : 1888
  • 18 فروردین 1401 - 5:19
لزوم پرداخت اقساط طرح نهضت ملی مسکن متناسب با توان افراد

به گزارش اخبار جهرم، دکتر رضایی نماینده مردم جهرم و خفر و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی: 🔹برای ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی زمین آماده شده و وزارت راه و شهرسازی بانک اطلاعات خوبی برای این زمین‌های آماده کرده است. 🔹پیش از این بسیاری از این زمین‌ها در اختیار اشخاص یا نهادها بود یا […]

به گزارش اخبار جهرم، دکتر رضایی نماینده مردم جهرم و خفر و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

🔹برای ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی زمین آماده شده و وزارت راه و شهرسازی بانک اطلاعات خوبی برای این زمین‌های آماده کرده است.

🔹پیش از این بسیاری از این زمین‌ها در اختیار اشخاص یا نهادها بود یا اینکه بلااستفاده بوده ولی امروز با قانون جهش مسکن این زمین‌ها احصاء شد.

🔹استان‌ها و شهرستان‌ها در این خصوص وضعیت متفاوتی با یکدیگر دارند، برخی استان‌ها و شهرستان‌ها در حوزه مسکن وضعیت مناسبی دارند اما برخی از آنان وضعیت مطلوبی ندارند.

🔹به همین منظور قرار است به زودی یک نشست در کمیسیون عمران مجلس با وزیر و معاونین وزارت راه و شهرسازی برگزار شود تا با جزئیات کامل وضعیت ساخت مسکن را در شهرستان‌های سراسر کشور پایش و بررسی کنیم تا بتوانیم به صورت ریز و دقیق بررسی و رصد کنیم.

🔹وزارت راه و شهرسازی در تأمین زمین خوب عمل کرده است اما در بحث اجرای پروژه و ساخت مسکن هنوز نمره قابل قبولی نمی‌آورد که باید به آن کمک کنیم تا این موضوع مهم سریع‌تر انجام بشود.

🔹البته در این موضوع تنها وزارت راه و شهرسازی مقصر نیست، بلکه بانک‌ها هم بسیار نقش دارند و کمک بانک‌ها در اجرای تسهیلات مهم است.

🔹اکنون به افرادی که برای مسکن ثبت نام کرده اند، گفته شده است که در مرحله اول باید ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کنند در حالی که خیلی افراد نمی‌توانند این مبلغ را پرداخت کنند.

🔹در چند روز گذشته به وزیر راه و شهرسازی تاکید کردم که برای همه نباید یک نسخه پیچیده شود و حتماً باید راهکاری پیدا شود تا متناسب با توان افراد اقساط بسته شود.

🔹اگر همین روان ادامه پیدا کند متأسفانه شاهد ریزش و انصراف افرادی که ثبت نام کرده اند خواهیم بود که این موضوع از مباحث مهمی است که در اولین جلسه کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی مطرح خواهد شد.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=1888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.