• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 1299اخبار امروز : 0
3

ناتوانی مردم از تعمیر خودرو در آشفته‌بازار گرانی لوازم یدکی و دستمزدها در جهرم

  • کد خبر : 2680
  • 15 تیر 1401 - 16:15

به گزارش اخبار جهرم، چندی است که شهروندان گرامی از افزایش قیمت دستمزد تعمیر خودرو و لوازم یدکی گلایه دارند. گاهی حتی برخی ادعا دارند که هزینه دستمزد تعویض قطعه از خرید خود قطعه گران‌تر آب می‌خورد به طوری که گفته می‌شود هزینه تعمیر خودرو برای برخی از قطعات، گاهی می‌تواند از ارزش خودرو فراتر رود. در […]

به گزارش اخبار جهرم، چندی است که شهروندان گرامی از افزایش قیمت دستمزد تعمیر خودرو و لوازم یدکی گلایه دارند. گاهی حتی برخی ادعا دارند که هزینه دستمزد تعویض قطعه از خرید خود قطعه گران‌تر آب می‌خورد به طوری که گفته می‌شود هزینه تعمیر خودرو برای برخی از قطعات، گاهی می‌تواند از ارزش خودرو فراتر رود.

در بازار کنونی قیمت لوزام یدکی نوسان بالایی دارد و گاهی حتی دو مغازه همجوار قیمت‌های متفاوتی از یک جنس ارائه می‌دهند.

گرانی قطعه و دستمزد تعمیر خودرو کار را به جایی رسانده که مردم نه تنها ایرادات و نواقص جزئی، بلکه خرابی‌های مهم و اساسی خودروهای خود را نادیده می‌گیرند، این درحالیست که برخی نواقص مثل نقص در سیستم ترمز خودرو می‌تواند به حوادث خطرناک با خسارات سنگین مالی و جانی همراه باشد.

ضمن بالا بودن نرخ قطعات و دستمزد‌ها، در اغلب موارد؛ قطعات یدکی موجود در بازار به شدت بی‌کیفیت بوده و باعث‌ بروز مشکلات جدی در کار تعمیرکاران شده و شهروندان را نیز به دردسر می‌اندازد.

گویا نظارتی هم بر قطعات موجود در بازار وجود ندارد و بی‌کیفیتی این قطعات و لوازم باعث شده است که تعمیر یک خودرو به دفعات انجام شود و همین موضوع، معضل بزرگی برای تعمیرکاران و رانندگان ایجاد کرده است.

از طرف دیگر بعضی از تعمیرکاران خودرو بیشتر از نرخ مصوب اتحادیه دستمزد می‌گیرند و روال اداری برای رسیدگی به تخلف آنها زمان‌بر است و همین امر موجب می‌شود برخورد قهری اتحادیه بی‌اثر باشد. همچنین اکثر تعمیرکاران نیز هیچ تضمینی در خصوص تعمیر خودرو و میزان کارایی قطعه ارائه نمی‌دهند و این خود می‌تواند معضل دیگری در این خصوص باشد‌.

از مسئولین ذی‌ربط، به خصوص اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان لوازم یدکی خودرو تقاضا داریم در خصوص نرخ دستمزدها، کیفیت و قیمت قطعات نظارت بیشتری به عمل آورند، همچنین از شهروندان گرامی نیز تقاضا می‌گردد درصورت مشاهده تخلفات، موضوع را پیگیری و اطلاع‌رسانی کرده تا با برخورد قانونی از سوی مسئولین، شاهد مشکلات کمتری پر این حوزه باشیم.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.