• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1670اخبار امروز : 0
23

گام بلند خودکفایی گندم و تأمین امنیت غذایی مردم جهرم

  • کد خبر : 5756
  • 13 خرداد 1403 - 20:28
گام بلند خودکفایی گندم و تأمین امنیت غذایی مردم جهرم

گام بلند خودکفایی گندم و تأمین امنیت غذایی مردم جهرم به گزارش اخبار جهرم، زمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با اشاره به تولید جهشی گندم در دو سال اخیر گفت: گندم، به عنوان یک محصول استراتژیک اولویت جهادکشاورزی در پایداری تولید است. در سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ اولین گام بلند در جهت خودکفایی این محصول […]

گام بلند خودکفایی گندم و تأمین امنیت غذایی مردم جهرم

به گزارش اخبار جهرم، زمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با اشاره به تولید جهشی گندم در دو سال اخیر گفت: گندم، به عنوان یک محصول استراتژیک اولویت جهادکشاورزی در پایداری تولید است. در سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ اولین گام بلند در جهت خودکفایی این محصول برداشته و خرید تضمینی ۱۶۰۰۰ تن گندم از کشاورزان ثبت شد. این میزان معادل افزایش بیش از ۱۲۹ درصدی خرید تضمینی نسبت به سال قبل در کارنامه جهاد کشاورزی شهرستان می باشد.

زمانی با اشاره به اینکه در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ تولید به سطح پایداری رسید اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده نیازی به واردات گندم برای تأمین آرد و فرآورده های آن در سطح شهرستان نداریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم اقدامات و سیاست های حمایتی دولت از جمله: کشاورزی قراردادی، تأمین کودهای شیمیایی، تغذیه متعادل، استفاده از بذور اصلاح شده، عملیات به‌زراعی و به ویژه مدیریت عوامل زیان رسان را همگام با تلاش کشاورزان و توصیه های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی، حافظان امنیت غذایی و لطف و عنایت خداوند متعال از دلایل افزایش تولید و دستیابی به گام بلند خودکفایی گندم برشمرد.

زمانی در پایان ضمن ابراز خرسندی از نتیجه عملیات زراعی گندم در سال زراعی جاری گفت: امیدواریم با مجموعه اقدامات حمایتی، پشتیبانی و فنی روند پایدار ارتقاء بهره وری همچنان رو به جلو ادامه یابد.

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=5756

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.