• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 1299اخبار امروز : 0
2
حجت الاسلام و المسلمین مدبر امام جمعه جهرم:

گلایه‌ی امام جمعه جهرم از افزایش تورم و گرانی‌ها

  • کد خبر : 3896
  • 30 اردیبهشت 1402 - 18:55
گلایه‌ی امام جمعه جهرم از افزایش تورم و گرانی‌ها

با اهدا اعضا یک نفر دچار مرگ مغزی حداقل ۸ نفر می توانند ادامه حیات داده و با کارهای خیر خود،مسیر ادامه ثبت صواب را برای دهنده عضو فراهم کنند.

گلایه‌ی امام جمعه جهرم از افزایش تورم و گرانی‌ها

به گزارش اخبار جهرم، حجت الاسلام و المسلمین مدبر امام جمعه جهرم در خطبه دوم نماز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ جهرم:

با توجه به روز ملی اهدای عضو در ۳۱ اردیبهشت ماه، از خانواده‌هایی که با رضایت خویش اسباب اهدا عضو عزیزان درگذشته خود را در جهت ادامه زندگی دیگران فراهم کرده‌اند قدردانی می‌کنم، طبق آمار در حال حاضر حدود ۲۵ هزارنفر در انتظار دریافت و پیوند عضو هستند که به علت کمبود هر دوساعت یکی از این عزیزان متاسفانه فوت می کند.

با اهدا اعضا یک نفر دچار مرگ مغزی حداقل ۸ نفر می توانند ادامه حیات داده و با کارهای خیر خود،مسیر ادامه ثبت صواب را برای دهنده عضو فراهم کنند.

از زحمات مجموعه علوم پزشکی و تیم فراهم آوری پیوند اعضا بیمارستان پیمانیه و تلاش آنان در جهت فرهنگ سازی و راضی نمودن خانواده ها برای اهدا اعضا عزیزانشان تشکر می‌کنم. اینجانب خود سالهاست که با ثبت نام و دریافت کارت آمادگی خود را برای اهدا عضو اعلام کرده ام و این رویه می تواند به عنوان یک فرهنگ در جامعه فراگیر شود‌.

نام نویسی از علاقه مندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران آغاز شده است. پدران، مادران و معلمان اگر احساس می‌کنند نوجوان و جوانی شایسته و علاقه مند به پوشیدن لباس سربازی امام زمان(عج) است، این فرصت را برای او فراهم نمایند.

اگر تشکیلات فعلی حوزه خواهران از ابتدای انقلاب فعال بود هم اکنون شاهد مسئله بی حجابی نبودیم و لذا باید این حوزه تقویت شود.

در حوزه مقابله با بدحجابی مدیون تمام بزرگواران فعال در این بخش به خصوص نیروی انتظامي هستیم اما بایستی به این نکته توجه داشت که صرفا بر مقابله با بدحجابان تکیه نشود بلکه تشویق با حجاب‌ها به خصوص در مدارس خود هم یک تنبیه برای ناقضان حجاب و هم قدردانی از عزیزانی است که پوشش حجاب را برگزیده اند تا دیگران نیز نسبت به قرار گرفتن در این مسیری که امنیت و آسایش بانوان را در پی دارد قدم گذارند.

میلاد فرخنده کریمه اهل بیت، حضرت معصومه(س)، تبریک می‌گویم. حضور ایشان در کشورمان را مایه مباهات و برکت است. ایشان طبق روایات و صحبت بزرگان، بیشترین تشابه با حضرت فاطمه(س) را دارند و لذا بایستی قدردان بوده و مراتب شکر خود را به هر طریقی از جمله زیارت ایشان جا آوریم.

شعار امسال مقام معظم رهبری تحت عنوان مهار تورم و رشد تولید بوده است. از افزایش تورم و گرانی گلایه‌مندیم. متاسفانه مسئولین نه تنها به شعار رهبری کم توجهی نموده‌اند بلکه حتی برای مردم، از علل افزایش گرانی‌ها سخنی نمی گویند، همان  رویه‌ای که در سال ۱۳۹۸ و دولت قبل  در خصوص افزایش ناگهانی بنزین موجبات ناآرامی و حضور فرصت طلبان را فراهم کرد.

افزایش قیمت هم حد و اندازه‌ای دارد ولی شاهدیم به یکباره قانونی تصویب می‌شود و یک قیمت را تا ۴ هزار درصد یعنی ۴۰برابر گران می‌کنند که نمونه آن حق بیمه کارگران ساختمانی است؛ این در حالی که مشکل مسکن یک مشکل فراگیر شده، خود یک سد در برابر ساخت و ساز ایجاد می کند و این گلایه مرتب از مردم به ما منتقل می‌شود.

مسئولین باید شفاف علت چنین افزایش قیمت‌هایی را برای مردم توضیح دهند چرا که باید مشخص گردد این از بی‌توجهی و ناتوانی دولت قبل است یا نداشتن کفایت و عدم توجه و آشنایی مسئولین فعلی به زندگی و معیشت مردم؟

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=3896

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.