• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 1337اخبار امروز : 0
4

آمار نیمه اول سال ۹۹ درجهرم؛ مردان بیشتر از زنان دچار سکته مغزی شدند

  • کد خبر : 642
  • 12 آبان 1399 - 8:48
آمار نیمه اول سال ۹۹ درجهرم؛ مردان بیشتر از زنان دچار سکته مغزی شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت:آمارهای ما نشان می‌دهد در نیمه اول سال ۹۹ در جهرم مردان بیشتر از زنان دچار سکته مغزی شده‌اند.   دکتر قهرمان بمانا در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار جهرم افزود: ۱۸۱ نفر به علت سکته مغزی زودگذر و سکته مغزی ماندگار در نیم سال اول ۹۹ به بیمارستان پیمانیه […]

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت:آمارهای ما نشان می‌دهد در نیمه اول سال ۹۹ در جهرم مردان بیشتر از زنان دچار سکته مغزی شده‌اند.

 

دکتر قهرمان بمانا در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار جهرم افزود: ۱۸۱ نفر به علت سکته مغزی زودگذر و سکته مغزی ماندگار در نیم سال اول ۹۹ به بیمارستان پیمانیه جهرم مراجعه کردند که  از این تعداد ۱۰۷ نفر آقا و ۷۴ نفر خانم بودند.

 

وی با بیان اینکه زمان طلایی برای درمان سکته مغزی سه ساعت اولیه بروز این بیماری است، ابراز کرد:به دلیل شیوع بیماری کرونا و بستری شدن بیماران کرونایی در این بیمارستان، بیماران دچار سکته مغزی از مراجعه زودهنگام به بیمارستان پرهیز می کنند همچنین خانواده این بیماران سعی بر انتقال بیمار خود به دیگر مراکز درمانی در استان دارند که این کار باعث می شود مان طلایی برای درمان بیمار از دست برود.

 

وی ادامه داد: اگر اقدامات اولیه برای فردی که دچار سکته شده سریع انجام نگیرد خطر مرگ دوچندان می‌شود. از این رو، دقایق اولیه بعد از بروز سکته زمان حساسی است.

 

وی فشار خون بالا را از مهم ترین علل بروز سکته مغزی دانست و گفت: بعد از فشار خون بالا، چاقی، بیماری قلبی، مصرف الکل، مصرف دخانیات و بی تحرکی از دیگر علت های بروز این بیماری است.

 

مسئول واحد سکته حاد مغزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز به خبرنگار ایرنا گفت: شهروندان به محض بروز علائم سکته مغزی، زمان را از دست ندهند و سریع به  مرکز ۱۱۵ برای انتقال به بیمارستان پیمانیه تماس بگیرند.

 

سهیلا سامانی ادامه داد: اگر سکته مغزی به علت وجود لخته در عروق مغز باشد و در کمتر از ۳ ساعت بروز کند می توان با تزریق دارو بیمار را نجات داد.

 

به گفته وی علائم می‌تواند با سردرد شدید ناگهانی یا فلج شدن نیمی از بدن خود را نشان دهد.

 

وی ابراز کرد: کنترل فشار خون،  کاهش اضافه وزن، ترک دخانیات، ورزش کردن، نداشتن نگرانی و مهار دیابت از عوامل موثر در پیشگیری از بروز سکته مغزی است.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=642

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.