• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 1333اخبار امروز : 7
1

اختصاص چهل میلیارد تومان اعتبار برای منطقه ویژه اقتصادی جهرم

  • کد خبر : 763
  • 23 آبان 1400 - 4:39

اختصاص چهل میلیارد تومان اعتبار برای منطقه ویژه اقتصادی جهرم / زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی جهرم فراهم شود 🔻محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) دیروز شنبه ۲۲ آبان در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی جهرم: 🔹تدابیر بکار گرفته شده در فراهم شدن شرایط لازم سرمایه […]

اختصاص چهل میلیارد تومان اعتبار برای منطقه ویژه اقتصادی جهرم / زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی جهرم فراهم شود

🔻محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) دیروز شنبه ۲۲ آبان در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی جهرم:

🔹تدابیر بکار گرفته شده در فراهم شدن شرایط لازم سرمایه گذاری به ویژه در زمینه زیرساخت‌های لازم در استان فارس و منطقه ویژه اقتصادی جهرم مثال زدنی است.

🔹طرح آمایش سرزمینی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس در بخش صنعت در دست اجرا است و امیدواریم با نهایی شدن این طرح بتوانیم منابع وزارت صمت را به صورت مدیریت شده در تمام نقاط کشور به ویژه استان فارس هدایت کنیم.

🔹سازمان ایدرو از رونق تولید در منطقه ویژه اقتصادی جهرم حمایت می کند. محاسبه قیمت واگذاری زمین بر اساس قواعد و سازوکارهای خاص خود انجام می‌گیرد اما ما می‌توانیم به منظور حمایت از تولید در زمینه کاهش دریافت هزینه اولیه و طولانی کردن اقساط به سرمایه‌گذاران کمک کنیم.

🔹در حال حاضر چندین طرح آماده وجود دارد که در صورت امکان طی ماه‌های آتی موارد مطرح اجرایی را پیگیری و به صورت مشارکتی در قالب مشارکت ۲۰ درصدی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ۲۰ درصد سرمایه‌گذاری و ۶۰ درصد تسهیلات در طرح و برنامه‌های تولید محور همکاری خواهیم کرد.

🔹علاوه بر اختصاص ۱۰ میلیارد تومان جهت تکمیل زیر ساخت های این منطقه، تلاش می‌کنیم تا پیش پرداخت واگذاری زمین به سرمایه گذار به حداقل و اقساط آن نیز طولانی مدت شود.

🔹۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز تا پایان سال آینده جهت ایجاد محوطه انبار سرباز گمرکات منطقه ویژه اقتصادی جهرم اختصاص خواهد یافت.

🔻دکتر محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی:

🔸 با توجه به اقداماتی که در سال‌های گذشته در منطقه ویژه اقتصادی جهرم انجام گرفته است، تمام زیرساخت های لازم جهت ورود سرمایه گذاران به منظور راه اندازی واحدهای تولیدی در بخش صنعت فراهم شده است.

🔸شهرستان جهرم به منظور تسهیل در سرمایه‌گذاری ظرفیت‌های منحصربه‌فرد دارد و توجه به مسیر ترانزیتی به ویژه نسبت به حوزه آبی خلیج فارس، در آستانه بهره‌برداری بودن شبکه ریلی، مراکز بهداشتی و درمانی ویژه، فرودگاه بین‌المللی، مساعد بودن شرایط صادرات با توجه به نزدیکی به دریا، پشتوانه آبی سد سلمان فارسی، نیروی انسانی توانمند و متخصص و بسیاری از امکانات زیربنایی و حمایت دیگر، انتظار داریم که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در زمینه مشارکت در سرمایه گذاری پیش‌قدم شوند.

🔸با بهره برداری از شبکه ریلی جهرم که عملیات اجرایی آن از سال گذشته شروع شده و فاز بعدی آن نیز با اعتباری نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان، پیمانکار مستقر شده و در حال انجام است سبب اتصال این شهرستان به شبکه ریلی کشور می‌شود.

🔸باید انگیزه جذب سرمایه‌گذار را فراهم کنیم، متعادل شدن قیمت زمین، تسهیلات بانکی و معافیت‌های مالیاتی، اجرای چند طرح سرمایه‌گذاری با همکاری سازمان ایدرو، تامین و حمایت حقوقی از منابع انسانی فعال در بخش صنعت و در این شرایط سخت اقتصادی و همچنین تامین اعتبار عمرانی جهت تکمیل پروژه‌های زیرساختی از خواسته‌های اصلی ما برای مساعدت در زمینه کمک به بخش تولید شهرستان جهرم است.

🔸در زمینه تامین اعتبارات عمرانی اگر کمکی نشود از تاثیر اقدامات قبلی کاسته خواهد شد و امکان مستهلک شدن زیرساخت‌ها وجود دارد و ما هم به سهم خود سعی و تلاش داریم تا این امکانات را با شرایط مناسبی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم.

🔻حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس:

🔹موضوع ملی رونق تولید اهمیت ویژه دارد و ایجاد انگیزه برای ورود سرمایه گذاران در شهرستان جهرم فراهم شده و این یک فرصت است تا سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در چندین پروژه تولیدی با سرمایه‌گذاران به صورت مشترک اقدام به راه‌اندازی واحدهای تولیدی کنند.

🔹سازمان ایدرو می‌تواند به عنوان یک محرک توسعه به صورت چندین نمونه موردی در رونق و جهش تولید در این استان و شهرستان جهرم نقش آفرینی کند و در زمینه اشتغالزایی تاثیرگذاری خاص خود را داشته باشد.
____________
🔻اخبار فوری، معتبر و متنوع از جهرم
در پربازدیدترین رسانه‌ی خبری فارس
اینستاگرام👇
instagram.com/akhbarejahrom/
تلگرام👇
t.me/akhbarejahrom
سروش👇
sapp.ir/akhbarejahrom
ایتا👇
eitaa.com/akhbarejahrom
واتساپ اخبار جهرم ۱۵۰👇
https://chat.whatsapp.com/GMiHrgPcAXRBcpk6U49EUp

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.