• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 1838اخبار امروز : 0
4

اختلاف درونی شورای شهر به شهر جهرم آسیب رسانده است / شهروندان حق دارند نسبت به وضعیت خدمات و عمران شهری معترض باشند

  • کد خبر : 6497
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
اختلاف درونی شورای شهر به شهر جهرم آسیب رسانده است / شهروندان حق دارند نسبت به وضعیت خدمات و عمران شهری معترض باشند

اختلاف درونی شورای شهر به شهر جهرم آسیب رسانده است / شهروندان حق دارند نسبت به وضعیت خدمات و عمران شهری معترض باشند   به گزارش اخبار جهرم، دکتر محمدرضا رضایی نماینده شهرستان جهرم و خفر و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار:   متاسفانه در سال‌های اخیر در مباحث […]

اختلاف درونی شورای شهر به شهر جهرم آسیب رسانده است / شهروندان حق دارند نسبت به وضعیت خدمات و عمران شهری معترض باشند

 

به گزارش اخبار جهرم، دکتر محمدرضا رضایی نماینده شهرستان جهرم و خفر و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار:

 

متاسفانه در سال‌های اخیر در مباحث مربوط به مدیریت شهری و عمران شهری مشکل داریم. مشکل اساسی شهر جهرم وضعیت عمران شهری است.

 

مشکل اصلی شهرداری جهرم، ضعف در پیگیری است. سال گذشته چهار هزار تن قیر برای شهر جهرم توافق شده بود ولی متاسفانه فقط ۱۶۰۰ تن قیر با توجه به بارگذاری مدارک در سامانه توسط شهرداری دریافت شده و برای سال جاری نیز چهارهزار تن دیگر برای شهر جهرم تخصیص دادیم.

 

همین قیر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای روستاها به طور کامل دریافت می‌شود و اضافه تخصیص هم داریم. در روستاهای شهرستان با پیگیری بنیاد مسکن چندین پیمانکار و اکیپ آسفالت مشغول به فعالیت هستند ولی شهرداری جهرم فقط یک پیمانکار دارد.

 

شهرداری باید مدارک مربوط به عملیات آسفالت بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای شهر جهرم را بارگذاری کنند تا قیر تخصیص یافته رایگان را دریافت کنند ولی با یک اکیپ و پیمانکار نمی‌توان نهضت آسفالت راه انداخت.

 

شهری که ادعای مرکز استانی دارد نباید کوچه خاکی داشته باشد. متاسفانه حوزه خدمات شهری در جهرم نسبت حوزه زیرساختی عقب است. در حوزه‌های کلان مانند بهداشت و درمان، راه‌ها، فرودگاه، آب، برق و… موفق عمل کرده‌ایم ولی هنوز شاهد کوچه‌های خاکی در شهر جهرم هستیم.

 

بنده به مردم حق می‌دهم که نسبت به عملکرد شورای شهر و شهرداری جهر معترض باشند. شان و حق شهروندان بسیار بیشتر از چیزی هست که اکنون شاهد آن هستیم. جهرم نیازمند حرکت جهادی در حوزه آسفالت است.

 

وضعیت بلوار ورودی جهرم بسیار نامناسب است. هر روز می‌گویند که برای بلوار ورودی چند طرح داریم و به زودی اقدام می‌کنیم ولی در عمل ماه‌هاست که وضعیت ورودی جهرم هیچ تغییری نکرده است.

 

با پیگیری‌های صورت گرفته، مقرر شد که شهرداری زمین‌های کمربندی غربی جهرا تملک کند و وزارت راه و شهرسازی این کمربندی را احداث کند ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته است. ترافیک در برخی نقاط شهر برای شهروندان عذاب‌آور شده و باید رفع شود.

 

بودجه شهرداری جهرم باید پانصد میلیارد تومان باشد. با نصف این مبلغ نمی‌توان در شهر جهرم کاری کرد و هیچ اتفاق مثبتی نمی‌افتد. شهرداری در درآمدزایی موفق نبوده است. باید شاهد راه‌اندازی کمیته درآمدزایی در شهرداری جهرم باشیم. شورا و شهرداری در سال‌های اخیر در راستای مذاکره و ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران موفق نبوده است. تیم‌های منسجم و تخصصی در شورا و شهرداری تشکیل شود.

 

طرح تفصیلی فرصت مناسبی برای جهرم است ولی طولانی شده است. باید هرچه سریع‌تر طرح تفصیلی شهر جهرم مصوب شود.

 

شهرداری و شورای شهر جهرم وارد مسائل حاشیه‌ای نشود. درگیری درونی شورای شهر جهرم به شهر آسیب رسانده است. باید شاهد اتحاد و صدای واحد در شورا باشیم. اختلاف درونی شورا فقط باعث تضییع حقوق مردم می‌شود. تعدد حضور شهرداران یک امتیاز منفی در پرونده شورای ششم شهر جهرم است. نمی‌توان بعد از سه ماه بگوییم این شهردار را نمی‌خواهیم. یک شهردار حداقل باید چهار سال فرصت برنامه ریزی و مدیریت داشته باشد.

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=6497

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.