• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 1350اخبار امروز : 3
2
یادداشت روز:

اعتمادسازی و کسب رضایت مردم مهمترین وظیفه امروز شهرداری‌

  • کد خبر : 3941
  • 29 خرداد 1402 - 17:38
اعتمادسازی و کسب رضایت مردم مهمترین وظیفه امروز شهرداری‌

اعتمادسازی بیش از سایر موارد، نیاز به توجه دارد و قبل از هرچیز مردم باید صداقت، صراحت، شفافیت، کار جهادی و ساده‌زیستی، گشاده‌رویی و اخلاق، تعهد و تخصص را ببینند تا به میدان بیایند. 

اعتمادسازی و کسب رضایت مردم مهمترین وظیفه امروز شهرداری‌ جهرم

به گزارش اخبار جهرم، در جلسه‌ی معارفه شهردار جهرم، سخنانی زیبا و کمی متفاوت از اسدالهی، شهردار جدید جهرم شنیده شد که امیدواریم محقق شود.

البته شهردار جدید باید به رسانه‌ها و شهروندان حق دهد که با عینک شک و بدبینی به این وعده‌ها نگاه کنند، چون تقریباً هر شهرداری که در سالیان اخیر وارد صحنه شده است وعده‌ی یک شهر رویایی را برای جهرم داده است. وعده‌ای که عدم تحققش، یکی از دلایل تغییر شهرداران نیز بوده است.

در گذشته شهروندان از مديريت شهری تنها خدمات می‌خواستند، در حالی‌که با مدرن شدن شهرها، ذائقه‌ها تغيير يافته و هم اکنون علاوه بر خدمات گذشته، نياز امروز جامعه از مجموعه‌ی مديريت شهری، تنوع و سرعت در اجرای پروژه‌ها، کيفيت، زيبايی و دريافت خدمات در مدت ساخت و زمانبندی طرح‌ها است.

هم‌اکنون یک مجموعه‌ی مدیریتی شهری موفق، مجموعه‌ای است که بتواند شهروندان را در بازسازی شهر مشارکت دهد. توسعه‌ی کار مشترک و جلب مشارکت همه‌جانبه‌ی آحاد ساکنان، مالکان و افراد علاقه‌مند و ذی‌نفع در امر بهسازی و نوسازی شهری، صرفاً در یک بستر شفاف، مطمئن و مملو از اعتماد متقابل تحقق می‌یابد.

صداقت و امانتداری دو ارزش والایی است که در مسیر اعتمادسازی نقش مهمی را ایفا می‌کند، باید در جلب اعتماد مردم در گفتار و رفتار صداقت داشته باشیم و در این صورت است که مردم خود را جدا از مسئولین نخواهند دید و علاوه بر پرداخت عوارض در زمینه‌های دیگر نیز شهرداری را یاری خواهند داد.

اعتمادسازی بیش از سایر موارد، نیاز به توجه دارد و قبل از هرچیز مردم باید صداقت، صراحت، شفافیت، کار جهادی و ساده‌زیستی، گشاده‌رویی و اخلاق، تعهد و تخصص را ببینند تا به میدان بیایند.

نقش رسانه‌ها در حوزه‌ی اعتمادسازی نیز مهم است. طرح مطالبات مردم در رسانه‌ها نه تنها مسئولان را تضعيف نمی‌كند، بلكه موجب تقويت آنها، افزايش سرمايه‌ی اجتماعی و استحكام دلبستگی شهروندان به هویت شهری و نظام می‌شود. با طرح مطالبات در رسانه‌ها، مردم احساس می‌كنند دغدغه‌هايشان به مسئولان منتقل شده است، بدون آنكه نياز باشد با روش‌های ناهنجار، اين دغدغه‌ها و مطالبات را به گوش آنها برسانند.

دغدغه‌ی تمام شهروندان تعالی و پیشرفت شهر جهرم است و در این مسیر همدلی در شهروندان جهرمی وجود دارد، امیدواریم شهردار جدید جهرم و سایر مسئولین نیز از این همراهی شهروندان به نحواحسن استفاده نمایند.

#یادداشت_روز_اخبار_جهرم

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=3941

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.