• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 1333اخبار امروز : 0
49

اعضای شورای اسلامی شهر جهرم چقدر حق جلسه دریافت می‌کنند؟!

  • کد خبر : 3157
  • 07 دی 1401 - 17:04
اعضای شورای اسلامی شهر جهرم چقدر حق جلسه دریافت می‌کنند؟!

دوازده روز پیش با درج سوالی مکتوب از اعضای شورای اسلامی شهر جهرم سوال کردیم که در راستای شعار شفافیتی که در ایام انتخابات استفاده می‌کردند صورت مالی درآمد و هزینه‌ی شهرداری جهرم که هر از شش ماه به شورای شهر اعلام می‌دارد و میزان دریافتی حق جلسه خود را اعلام نمایند. ولی انگار شعار شفافیت در همان ایام انتخابات کارایی دارد و افراد پس از ورود به شورا اعتقاد عملی به شعارهای خود ندارند.

اعضای شورای اسلامی شهر جهرم چقدر حق جلسه دریافت می‌کنند؟!

به گزارش اخبار جهرم، دوازده روز پیش با درج سوالی مکتوب از اعضای شورای اسلامی شهر جهرم سوال کردیم که در راستای شعار شفافیتی که در ایام انتخابات استفاده می‌کردند صورت مالی درآمد و هزینه‌ی شهرداری جهرم که هر از شش ماه به شورای شهر اعلام می‌دارد و میزان دریافتی حق جلسه خود را اعلام نمایند. ولی انگار شعار شفافیت در همان ایام انتخابات کارایی دارد و افراد پس از ورود به شورا اعتقاد عملی به شعارهای خود ندارند.

با وجود اینکه میزان دریافت حق جلسه برای اعضای شورا در قانون آمده و عقیده داریم که حق قانونی آنان می‌باشد ولی برای اینکه اعضای شورا بدانند که امروزه جهان به صورت اتاق شیشه‌ای درآمده و شفافیت قابل دست‌یابی برای شهروندان هست، با سرچی ساده در گوگل و تطبیق قوانین و آیین نامه توانستیم به مبلغ دریافتی اعضای شورا دست یابیم. البته مبالغ اعلامی رند شده است.

براساس ابلاغیه وزارت کشور و شورای عالی شهرسازی به استناد بند ۶ آیین نامه نحوه پرداخت حق جلسه اعضای شورای شهر مصوب ۱۳۸۴/۰۹/۰۲ هیات وزیران، برای سال جاری (۱۴۰۱) به اعضای شورای شهر برای شهرهای با جمعیت بیش از یکصدهزار نفر تا دویست هزار نفر -که شهر جهرم هم‌ردیف این شهرهاست- میزان حق جلسه تا حداکثر ۶۰ ساعت در ماه به مبلغ ۱۰۲۳۵۰۰ به ازای هر ساعت می‌باشد.

با توجه به مبلغ فوق، میزان دریافتی اعضای شورای شهر جهرم تقریبا مبلغ شصت و یک میلیون و چهارصد هزار ریال (۶۱۰۰۰۰۰ تومان) بدون کسر مالیات خواهد بود. هم‌چنین اعضای شورا برای سفرهای در راستای وظایف خود به خارج از شهرها، نیز می‌توانند تا سقف هفت ساعت در ماه دریافتی بیشتری داشته باشند که حداکثر به صورت تقریبی مبلغ هفتصدهزار تومان خواهد بود.

بنابراین اعضای شورای شهر جهرم پس از کسر مالیات، به صورت تقریبی حداکثر شش میلیون و دویست هزار تومان و حداقل پنج میلیون و ششصد هزار تومان دریافتی دارند.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=3157

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.