• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 1350اخبار امروز : 3
16
عباس روستازاده دادستان شهرستان جهرم در نشست خبری با اصحاب رسانه:

امنیت و آسایش شهروندان خط قرمز دادستان جهرم

  • کد خبر : 3977
  • 10 تیر 1402 - 4:40
امنیت و آسایش شهروندان خط قرمز دادستان جهرم

امنیت و آسایش شهروندان خط قرمز دادستان جهرم به گزارش اخبار جهرم، عباس روستازاده دادستان شهرستان جهرم در نشست خبری با اصحاب رسانه: هر منطقه نیازمند خبرنگاران آگاهی است که به عنوان وجدان بیدار جامعه ایفای نقش می‌کنند. از خبرنگاران بزرگوار جهرم تشکر که با صداقت و بدون هیچ چشمداشتی به فعالیت رسانه‌ای مشغولند تشکر […]

امنیت و آسایش شهروندان خط قرمز دادستان جهرم

به گزارش اخبار جهرم، عباس روستازاده دادستان شهرستان جهرم در نشست خبری با اصحاب رسانه:

هر منطقه نیازمند خبرنگاران آگاهی است که به عنوان وجدان بیدار جامعه ایفای نقش می‌کنند. از خبرنگاران بزرگوار جهرم تشکر که با صداقت و بدون هیچ چشمداشتی به فعالیت رسانه‌ای مشغولند تشکر می‌کنم.

از رسانه درخواست دارم قبل از درج مطالب حتما تحقیقات جامعی و با دقتی داشته باشند که در گزارش‌های رسانه‌ای آبروی افراد حفظ شود.

فرهنگ سازی در راستای کاهش جرم و کاستن از ایجاد پرونده‌های حقوقی با توجه به سیاست‌های کلی قوه قضاییه دارای اهمیت است.

متاسفانه عدم اطلاع شهروندان از مباحث حقوقی باعث ایجاد جرم می‌شود و در این حوزه باید فرهنگ سازی شود. آموزش شهروندان رکنی است که به آن توجه ویژه داریم.

رابطه اصحاب رسانه و دادگستری باید تنگاتنگ باشد. هرجا در بحث پیشگیری ورود شده جواب مثبت داشته است. خبرنگاران در بحث اطلاع رسانی و پیشگیری، با دادگستری همکاری داشته باشند.

در بحث قراردادها و کلاهبرداری نیز باید آموزش صورت گیرد. شهروندان بدانند هرجا که سود غیرمتعارفی وجود دارد احتمال کلاهبرداری بالاست.

مدیریت پرونده‌های مهم شهرستان امری است که امروز از سمت دادستانی جهرم مورد پیگیری قرار گرفته است. دادستان بر پرونده‌های مهم شهرستان از ابتدا تا انتهای صدور حکم پرونده نظارت دارد.

خط قرمز دادستان، اخلال در امنیت و آسایش شهروندان است و با اشرار و اخلالگران آسایش شهروندان قطعا به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

در راستای افزایش ضریب امنیتی شهرستان با دقت و کیفیت به پرونده‌های قتل و سرقت رسیدگی می‌کنیم. خوشبختانه طبق آمار ضریب امنیتی شهرستان خوب است.

نظارت ویژه بر شکواییه‌ها در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها و دوباره کاری وجود دارد. این امر باعث کاهش اطاله دادرسی، افزایش دقت در رسیدگی‌ها، تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی می‌شود.

سعی کرده‌ایم که در برخی پرونده‌ها از اشخاص به صورت تلفنی دعوت نماییم تا قبل از ارجاع پرونده برای کاهش پرونده‌ها، صلح و سازش بین اشخاص برقرار کنیم.

خوشبختانه به دلیل اینکه جهرم شهر مذهبی هست و شهروندان اعتقادات قوی مذهبی دارند، صلح و سازش بیشتر بوده است.

با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با استفاده از قوانین، پرونده‌های تصادفات در شورای حل اختلاف مطرح شده و احکام توسط بیمه پرداخت می‌شود و نیاز به تشکیل پرونده نیست و رضایتمندی مردم افزایش یافته است.

آموزش به شوراهای حل و اختلاف به صورت مستمر وجود دارد. از پتانسیل قانونی شوراهای حل و اختلاف در شهرستان جهرم به بهترین نحو استفاده می‌شود. سیاست کلی این هست که بخشی از پرونده‌ها وارد سیستم قضایی نشود و با شوراهای حل و اختلاف حل شود.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=3977

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.