• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 1326اخبار امروز : 1
14

برگزاری دوره جامع آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج در جهرم

  • کد خبر : 3650
  • 12 اسفند 1401 - 13:51
برگزاری دوره جامع آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج در جهرم

دوره جامع آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج به همت خانه مردم نهاد مهر جوان گهرم و همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، اداره ورزش و جوانان جهرم، مرکز مشاوره رهگشا در مجتمع خانه جوان این شهرستان واقع در ورزشگاه آزادگان برگزار شد.

برگزاری دوره جامع آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج در جهرم

به گزارش اخبار جهرم، دوره جامع آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج به همت خانه مردم نهاد مهر جوان گهرم و همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، اداره ورزش و جوانان جهرم، مرکز مشاوره رهگشا در مجتمع خانه جوان این شهرستان واقع در ورزشگاه آزادگان برگزار شد.

مهندس مهران صدرائیان مدیر خانه جوان جهرم:

دوره‌های مهارت‌های پیش از ازدواج از برنامه‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان می‌باشد که با هدف ترغیب جوانان به ازدواج، توانمندسازی در جهت انتخاب صحیح و آگاهانه، ازدواج آسان و پیشگیری از آسیب‌های قبل از ازدواج برگزار می‌شود.

این دوره در جهرم به مدت ۱۶ ساعت در ۸ کارگاه و با حضور قریب ۴۵ شرکت کننده با تدریس «دکتر سمیه زارعی» عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور، «لیلا رزمی» روانشناس و مدیر مرکز مشاوره رهگشا و «فاطمه علمدار» مشاور دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شد.

از مهمترین سر فصل‌هایی که شرکت‌کنندگان در این دوره فرا گرفتند می‌توان به آشنایی با مبانی ازدواج و مراحل مختلف ازدواج، فرایندآشنایی، آشنایی با مهارت‌های خودشناسی و راه‌های شناخت فرد مناسب ازدواج، انگیزه و اهداف و بلوغ جسمی و روانی و اقتصادی، معیارهای فردی و اجتماعی، عوامل هشدار دهنده در انتخاب همسر، نقش مشاوره پیش از ازدواج، آسیب‌های قبل از ازدواج و راهکارهای تسهیل موانع ازدواج اشاره کرد.

به گفته دکتر زارعی ازدواج پیوند بین دو جنس مخالف که هر دو پذیرای یکدیگر هستند و احترام و صمیمیت پایه‌های زندگی آنهاست. ازدواج پیوند تفاوت‌هاست. خود آگاهی و دیگر آگاهی، از خودگذشتگی، واقع بینانه بودن وقایع، کیفیت بالا، توجه به نیازهای خود و طرف مقابل از ویژگیهای ازدواج موفق است.

همچنین لیلا رزمی لازمه یک رابطه خوب در امر ازدواج را گفتگو دانست و  بیان داشت باید پس از بلوغ کافی در قبل از ازدواج مهارت‌های زندگی و همسرداری و سواد رابطه را آموخت و پس از مشاوره و تحقیق کافی و مناسب و با بینش و آگاهی به یک تصمیم شفاف و با اطمینان رسید تا بتوان به یک شناخت و موفقیت نسبی در انتخاب همسر و ازدواج دست یافت.

فاطمه علمدار معتقد بود خانواده‌ها در کنار فرزندان باشند و آموزش‌های لازم را به فرزندانشان بدهند، خویشتن‌داری در روابط پیش از ازدواج مسئله مهم است که فرد را دچار آسیب، احساس گناه و مجازات خود نکند. بهترین راهکار برای رفع موانع ازدواج تغییر در نگرش و افکار و پرهیز از تجملات است.

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=3650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.