• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 1347اخبار امروز : 7
12
امام جمعه جهرم:

بنده را به افغانی ستیزی متهم می‌کنند ولی باید مراقب تغییر بافت جمعیتی خطرناک فعلی باشیم / هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت کشتارگاه جهرم صورت نگرفته است

  • کد خبر : 4515
  • 17 مهر 1402 - 18:34
بنده را به افغانی ستیزی متهم می‌کنند ولی باید مراقب تغییر بافت جمعیتی خطرناک فعلی باشیم / هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت کشتارگاه جهرم صورت نگرفته است

امام جمعه جهرم: بنده را به افغانی ستیزی متهم می‌کنند ولی باید مراقب تغییر بافت جمعیتی خطرناک فعلی باشیم / هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت کشتارگاه جهرم صورت نگرفته است به گزارش اخبار جهرم، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مدبر در خطبه دوم نماز جمعه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۲ جهرم: با یادآوری روز دامپزشکی و تبریک […]

امام جمعه جهرم: بنده را به افغانی ستیزی متهم می‌کنند ولی باید مراقب تغییر بافت جمعیتی خطرناک فعلی باشیم / هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت کشتارگاه جهرم صورت نگرفته است

به گزارش اخبار جهرم، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مدبر در خطبه دوم نماز جمعه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۲ جهرم:

با یادآوری روز دامپزشکی و تبریک این روز به دست اندرکاران این حوزه، فعالیت آنان را مستقیما با سلامت مردم در ارتباط می‌دانم و این عزیزان بایستی شرایط ایمن و اطمینان بخش تولید و توزیع دام سبک، سنگین و طیور را به جد تحت نظر داشته باشند‌.

این برای چندمین بار است که در خصوص وضعیت نابسامان کشتارگاه جهرم هشدار و تذکر می دهم و متاسفانه هیچ اقدامی انجام نگرفته است‌.

سلامت مردم کمتر از آسفالت کردن نیست و لذا مسئولین این مهم را در اولویت قرار داده و اگر عزم و اراده جدی در جهت توجه به جان و سلامت مردم دارند، این مشکل را حل کنند چرا که این یک مشکل کشوری نیست و حتی در شهرهای اطراف نیز این معضل حل شده است.

روز روستا و عشایر است. هم اکنون میلیاردها تومان از بودجه بیت المال صرف مواردی می شود که تحت عنوان افزایش رفاه در روستاها هزینه می شود اما به علت خشکسالی و نبود اشتغال، متاسفانه موج مهاجرت از روستا به شهر تشدید شده و عملا بودجه های هنگفتی که می توانست ابتدا به اشتغال در روستا و حتی آموزش و پرورش این مناطق درجهت جلوگیری از مهاجرت کمک کند عملا بدون استفاده خواهد ماند و نتیجه این که شاهد حیف و میل بیت المال و همچنین حاشیه نشینی در شهرها خواهیم بود.

روز پست را به فعالین این حوزه تبریک می‌گویم و با توجه به وضعیت معیشتی و شرایط کار این عزیزان از مسئولین می‌خواهم که شنونده مشکلات آنان بوده و در جهت رفع و کاهش این مشکلات گامی بردارند.

هفته فراجا را نیز تبریک می‌گویم. حداقل خواسته این عزیزان تخصیص زمین و کمک به ساخت منازلی است تا شاغلین در این نیرو از یک حداقل مسکن مناسب برخوردار شده و نیاز به تردد در جاده ها نداشته باشند.

ایثار و فداکاری کارکنان نیروی انتظامی و خانواده آنان را از پایه‌های اساسی ایجاد آرامش و امنیت در کشور می‌دانم که بایستی قدر دانسته شود.

مشکل حضور اتباع خارجی در شهرستان هم اکنون بایستی با نگاهی ملی بررسی و اقدام شود . حضور خواهران و برادران افغانی مزیت‌هایی دارد اما البته تهدیدهایی نیز دارد که باید واقعا فکری به حال آن کرد.

طبق آمار روزانه ۱۰ هزار نفر از افغانستان وارد کشور می‌شوند که اگر میانگین سالانه‌ای را هم در نظر بگیرید با آماری دهشتناک روبرو می‌شوید که حوزه مسکن و اجاره نشینی اشتغال و امنیت را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

متاسفانه همه این افرادی که وارد می‌شوند مجوز ندارند و بعضا با افکار وهابی و طالبانی و داعشی چون بمبی ساعتی در داخل کشور حضور پیدا می کنند و نکند که شرایطی مهیا شود که تاریخ تکرار شود و این افراد چون واقعه اسب تروا و رخنه دشمن به قلعه، به ناگاه امنیت و آرامش مردم و کشور را به مخاطره افکنند.

پرداخت یارانه های پنهان به اتباع خارجی را از دیگر معضلاتی است که قسمتی از بودجه مملکت را می‌بلعد.

بنده را به افغانی ستیزی محکوم می‌کنند اما به این نکته توجه داشته باشید که افاغنه شیعه در همه حال ارادت خود را به اهل بیت علیهم السلام نشان داده اند اما باید مراقب افکار داعشی و تغییر بافت جمعیتی که اکنون به شدت و به صورت خطرناک بعضی از مناطق را تحت الشعاع قرار داده باشیم و مسئولین در هر سطحی چه کشوری و چه استانی و شهرستانی، روزی از خواب غفلت بیدار نشوند که دیر شده باشد.

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=4515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.