• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 1299اخبار امروز : 0
5

بهبود رتبه کشوری دانشگاه جهرم در برگزاری دوره‌های مهارت‌آفرینی / دانشگاه جهرم رتبه‌ی ۱۹ کشور را کسب کرد

  • کد خبر : 1331
  • 03 بهمن 1400 - 17:25
بهبود رتبه کشوری دانشگاه جهرم در برگزاری دوره‌های مهارت‌آفرینی / دانشگاه جهرم رتبه‌ی ۱۹ کشور را کسب کرد

دانشگاه جهرم با بهبود رتبه نسبت به سنوات قبل، در رده ۱۹ کشور و بالاتر از بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه صنعتی شریف، شاهرود، شیراز و‌… ایستاد. به گزارش اخبار جهرم، دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور بهینه‌سازی و ساماندهی مهارت‌های دانشجویان دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزش […]

دانشگاه جهرم با بهبود رتبه نسبت به سنوات قبل، در رده ۱۹ کشور و بالاتر از بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه صنعتی شریف، شاهرود، شیراز و‌… ایستاد.

به گزارش اخبار جهرم، دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور بهینه‌سازی و ساماندهی مهارت‌های دانشجویان دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزش عالی، اقدام به پایش دوره‌های مهارت‌آموزی دانشگاه‌های کشور کرد که در این میان دانشگاه جهرم با برگزاری دوره‌های مختلف مهارت‌آموزی موفقیت چشمگیری در بین دانشگاه‌های کشور را به دست آورد.

🔰دکتر محمدحسن همت‌پور، رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه جهرم:

با توجه به بهبود رتبه دانشگاه جهرم در گزارش منتشر شده از سوی معاونت پژوهشی و دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در سال ۱۴۰۰ و با در نظر گرفتن تغییرات گسترده در عرصه اجتماع، تغییر مشاغل موجود و همچنین با توجه به حجم گسترده دانش‌آموختگان دانشگاهی، اهمیت توجه به بحث توانمندسازی دانشجویان بیش از پیش احساس می‌شود.
.
🔹بر همین اساس دانشگاه‌های مختلف کشور با توجه به سیاست‌های موجود آموزش عالی و تأکید آن‌ها بر این امر، اقدامات مختلفی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. سامانه مجازی دانشگاه جهرم و صفحات مجازی، در دسترس همه تشکل‌های دانشجویی بوده و نهادهای زیرمجموعه امور فرهنگی دانشگاه چون انجمن‌های علمی و کانون‌ها، نیز با سازمان‌هایی که در وضعیت جذب نیرو قرار دارند، تعامل برقرار کردند.

🔹دانشگاه جهرم با درک لزوم پرداختن به مسئله مهارت‌های نرم در کنار آموزش مهارت‌های سخت، از طریق برگزاری رویدادهای مختلف در قالب سمینارها و کارگاه‌های چند روزه تا چند ماهه، در تلاش بوده تا بستر مناسبی برای آموزش این مهارت‌ها ایجاد کند.

🔹در این راستا حدود ۵ دوره با مشارکت واحدهای صنعتی برگزار شد و در مجموع ۳۲۸۱ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند. مجموع تعداد ساعات آموزش در این رویدادها از طریق انجمن‌های علمی و کانون‌های دانشگاه جهرم که در بازه زمانی معین‌شده برگزار شد، ۸۱ ساعت و ۵۶ دوره بود که با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ به صورت مجازی بوده است.

🔹ارتقای سطح مهارت‌های فنی، مهندسی و کشاورزی دانشجویان به منظور آشنایی با تجهیزات و فناوری‌های صنعت و کشاورزی و همچنین آشنایی با محیط‌ها و فضاهای کاری، در قالب کارآموزی انجام می‌گیرد.

🔹مهارت‌های نرم در این قسمت مجموعه، توانایی‌های فردی و درون فردی است که این مهارت‌ها شامل مهارت‌های ارتباطی، رفع استرس، تفکر انتقادی، گوش‌دادن و سواد رسانه‌ای است.

🔹از بین دانشگاه‌های وزارت عتف، دانشگاه جهرم با بهبود رتبه نسبت به سنوات قبل در رده ۱۹ کشور و بالاتر از دانشگاه‌هایی چون دانشگاه خلیج فارس بوشهر، باهنر، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، رازی و تمام دانشگاه‌های صنعتی کشور همچون صنعتی شریف، شاهرود، شیراز و‌ بابل ایستاد.

🔹شایان ذکر است که دانشگاه جهرم از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان در رتبه ۱۳ کشور قرار دارد.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=1331

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.