• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 1299اخبار امروز : 0
3

بیشترین تعداد پرونده رفع تصرف مربوط به شهرستان جهرم است

  • کد خبر : 2306
  • 29 اردیبهشت 1401 - 5:13
بیشترین تعداد پرونده رفع تصرف مربوط به شهرستان جهرم است

به گزارش اخبار جهرم، صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی استان فارس: استان فارس به جهت داشتن منابع غنی ملی و طبیعی همواره مورد توجه زمین‌خواران بوده است که براساس آخرین آمار تاکنون بالغ بر یک هزار و ۷۴۷ هکتار از اراضی استان، رفع تصرف شده است. ارزش ریالی زمین‌های خلع ید شده حدود ۱۰۵ […]

به گزارش اخبار جهرم، صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی استان فارس:
استان فارس به جهت داشتن منابع غنی ملی و طبیعی همواره مورد توجه زمین‌خواران بوده است که براساس آخرین آمار تاکنون بالغ بر یک هزار و ۷۴۷ هکتار از اراضی استان، رفع تصرف شده است.
ارزش ریالی زمین‌های خلع ید شده حدود ۱۰۵ میلیارد ریال است که بیشترین تعداد پرونده رفع تصرف، مربوط به شهرستان جهرم با تعداد ۵۴ فقره و مساحت ۱۲۶ هکتار و بیشترین مساحت رفع تصرف شده مربوط به شهرستان لامرد است.
برقراری گشت‌های مستمر در اراضی ملی و آماده باش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در جهت مبارزه با زمین خواری، گشت‌های مستمر در اراضی ملی و آماده باش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در جهت مبارزه با زمین خواری بخشی از اقدامات مقابله‌ای در این زمینه است.
استفاده از مخبرین محلی و دریافت گزارشات مردمی از طریق سامانه تلفنی رایگان و شبانه روزی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع، هماهنگی با مراجع قضایی و انتظامی و تشکیل پرونده قضایی علیه متصرفان در راستای برخورد با متخلفان و متصرفان این عرصه‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت شوراها، معتمدین محلی و پایگاه‌های مقاومت بسیج در امر پیشگیری از وقوع زمین خواری در اراضی ملی و تعاملات، حمایت‌ها و پشتیبانی دستگاه‌ها و نهادها در عرصه صیانت از حقوق انفال و بیت‌المال از اهم فعالیت‌ها برای مقابله با زمین‌خواری است.
در فروردین ماه گذشته با اجرای عملیات حفاظت از اراضی ملی و در جهت جلوگیری از تخریب و تصرف سودجویان با ۳۶ گروه گشت در تعطیلات نوروز، ۳۱ هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف شد.
لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.