• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 1306اخبار امروز : 0
6

بین‌المللی شدن فرودگاه جهرم صادرات غیرنفتی منطقه را به اوج می‌رساند/ رونق تولید در هاب محصولات کشاورزی استان فارس

  • کد خبر : 1530
  • 24 بهمن 1400 - 6:47
بین‌المللی شدن فرودگاه جهرم صادرات غیرنفتی منطقه را به اوج می‌رساند/ رونق تولید در هاب محصولات کشاورزی استان فارس

به گزارش اخبار جهرم، مهندس رضایی معاون عمرانی استاندار فارس: 🔹یکی از مشکلاتی که همواره در بحث صادرات به ویژه صادرات محصولات کشاورزی استان وجود داشت، حمل‌ونقل سریع آنها بود که با دریافت مجوز بین‌المللی برای فرودگاه جهرم و موقعیت این شهرستان این مشکل برطرف می‌شود. 🔸علاوه بر آن شهرستان جهرم به عنوان منطقه هاب […]

به گزارش اخبار جهرم، مهندس رضایی معاون عمرانی استاندار فارس:
🔹یکی از مشکلاتی که همواره در بحث صادرات به ویژه صادرات محصولات کشاورزی استان وجود داشت، حمل‌ونقل سریع آنها بود که با دریافت مجوز بین‌المللی برای فرودگاه جهرم و موقعیت این شهرستان این مشکل برطرف می‌شود.
🔸علاوه بر آن شهرستان جهرم به عنوان منطقه هاب محصولات کشاورزی شناخته شده است، این موقعیت، فاصله کوتاه با کشورهای حاشیه خلیج فارس در کنار برقراری پروازهای خارجی و امکان حمل بار کمک می‌کند که استان در زمینه کشاورزی و صادرات محصولات رونق بیشتری بگیرد.
🔹فرودگاه جهرم تا پیش از این تنها برای پروازهای داخلی استفاده می‌شد، با دریافت مجوز پروازهای بین‌المللی امکان سفرهای خارجی به ویژه سفر به عتبات برای مردم جنوب فارس فراهم می‌شود که این امر در اربعین سبب کاهش نیاز مردم به رفت و آمد به شیراز است.
🔸شروع پروازهای خارجی فرودگاه جهرم احتمالا از کشور عراق شروع شود، امکانات پروازی، باند مناسب، ناوبری استاندارد و دیگر زیرساخت‌های در خور از جمله مزایای فرودگاه جهرم است که همه اینها یک ظرفیت و شرایط ویژه‌ای را برای توسعه حمل‌ونقل هوایی استان خواهد داشت.
🔹کاهش ترافیک هوایی از دیگر مزایای توسعه فرودگاه‌ها به ویژه فرودگاه جهرم است، صادرات بیشتر محصولات کشاورزی، رفت‌وآمد بیشتر مسافران به ویژه در شهرستان‌های جنوبی سبب کاهش ترافیک هوایی در استان می‌شود.
لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=1530

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.