• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 1350اخبار امروز : 3
25

بی مهری مسئولین جهرم به لیمو ترش / زیان مافیای لیمو به کشاورزان

  • کد خبر : 4509
  • 15 مهر 1402 - 14:11
بی مهری مسئولین جهرم به لیمو ترش / زیان مافیای لیمو به کشاورزان

بی مهری مسئولین جهرم به لیمو ترش / زیان مافیای لیمو به کشاورزان به گزارش اخبار جهرم، محصول لیموترش شهرستان جهرم به عنوان قطب تولید کننده این محصول در کشور با بی مهری مسئولان شهرستانی مواجه شده و حضور مافیای لیمو در سال‌های متمادی باعث ضرر و زیان جبران ناپذیری به کشاورزان شده است. امروز […]

بی مهری مسئولین جهرم به لیمو ترش / زیان مافیای لیمو به کشاورزان

به گزارش اخبار جهرم، محصول لیموترش شهرستان جهرم به عنوان قطب تولید کننده این محصول در کشور با بی مهری مسئولان شهرستانی مواجه شده و حضور مافیای لیمو در سال‌های متمادی باعث ضرر و زیان جبران ناپذیری به کشاورزان شده است.

امروز که اوج برداشت لیمو در شهرستان جهرم می‌باشد نهایت قیمت فروش لیمو در باغ به هفت هزار تومان هم نمی‌رسد در صورتی که همان لیمو با قیمت سه برابر در جهرم به دست مصرف کننده می‌رسد.

چند سال باید بگذرد که مسئولین مربوطه برخورد قانونی با مافیای لیمو و همچنین تنظیم قیمت لیمو و حمایت از باغدار و کشاورزانی که در این حوضه فعالیت می‌کنند انجام دهد؟

برخی از باغداران شهرستان جهرم در گفتگو با اخبارجهرم با گلایه از وضعیت فروش محصول لیمو در شهرستان جهرم، اشاره کردند که در این شهرستان هیچگونه نظارتی از سوی دستگاه های ذیربط دال برچگونگی قیمت گذاری در فروش این محصول وجود ندارد.

با توجه به پیش بینی صورت گرفته از وضعیت برداشت مرکبات به خصوص لیمو ترش از باغات جهرم در صورت وجود برنامه‌ای درست و مدیریت صحیح، علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی می توان بخش زیادی از این تولیدات را صادر کرد. اما صحبت های متولیان امر در جهرم نشان می دهد که بازهم برنامه‌ای مشخص وجود ندارد و باغداران باید یا محصولاتشان را به دلالان بفروشند یا نگه دارند تا تلف شود.

متاسفانه فصل برداشت و فروش که از راه می‌رسد، تولیدکننده ضرر می‌کند و دلال از زمین زدن محصول و مفت خریدن آن به خود می‌بالد.

شهرستان جهرم با توجه به اینکه قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود و هزینه‌ی زیادی بابت تولید مرکبات در این شهرستان صورت می‌پذیرد چرا بایستی تولید کننده و مصرف کننده هر دو متضرر شوند و دلالان منفعت ببرند؟

مسئولین مربوطه بایستی جواب سوال افرادی که در حوزه کشاورزی زحمت می‌کشند و همچنین شهروندان عادی که به واسطه‌ی دلالان قیمت مرکبات شهر خودشان را سه برابر خریداری می‌کنند، بدهند.

#یادداشت_روز_اخبار_جهرم

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=4509

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.