• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 1299اخبار امروز : 0
16

تاکنون ۱۲۱ نوزاد با روش “آی وی اف” در جهرم متولد شده است

  • کد خبر : 2360
  • 10 خرداد 1401 - 5:25
تاکنون ۱۲۱ نوزاد با روش “آی وی اف” در جهرم متولد شده است

به گزارش اخبار جهرم، دکتر مهشید البرزی متخصص زنان، زایمان و فوق تخصص نازایی: 🔸چنانچه یک زوج پس از گذشت یکسال، بدون هیچ اقدام پیشگیرانه‌ای، موفق به باروری نشوند، نابارور نامیده می شوند. 🔹میانگین نرخ ناباروری در جهرم حدود ۴۰ درصد است، که پیشنهاد می‌کنیم زوج‌ها بخصوص بانوان، در روزهای اول پس از ازدواج برای […]

به گزارش اخبار جهرم، دکتر مهشید البرزی متخصص زنان، زایمان و فوق تخصص نازایی:

🔸چنانچه یک زوج پس از گذشت یکسال، بدون هیچ اقدام پیشگیرانه‌ای، موفق به باروری نشوند، نابارور نامیده می شوند.

🔹میانگین نرخ ناباروری در جهرم حدود ۴۰ درصد است، که پیشنهاد می‌کنیم زوج‌ها بخصوص بانوان، در روزهای اول پس از ازدواج برای بررسی سلامت خود در این زمینه، اقدام کنند.

🔸مرکز فوق تخصصی درمان نازایی جهرم با هدف درمان ناباروری زوجین از ارديبهشت سال ۹۵ کار خود را آغاز كرده و تاکنون براي ۶۰۰۰ بیمار، پرونده پزشكي ثبت شده است.

🔹از سال ۹۵ تاکنون ۱۲۱ نوزاد با روش “IVF” به دنیا آمده است و از سال ۹۸ نیز براي ۴۴۲بيمار درمان IUI و براي ۳۹۸ بيمار عمل آي وي اف انجام شده و ۳۶۸ جنين انتقال يافته است.

🔸فقط در سال ۱۴۰۰، ۱۹۷ مورد “IUI” و ۲۲۰ عمل” IVF” انجام شده که به تولد ۶۱ فرزند انجامیده است.

🔹درمان های مقدماتی مانند دادن دارو و آی یو آی”IUI” را از اقدامات درمانی اولیه این مرکز فوق تخصصی ناباروری دانست، اگر بیمار بعد از انجام این مراحل جواب نگرفت، روش درمانی پیشرفته آی وی اف “IVF” انجام می‌شود.

🔸میانگین سنی مراجعات در جهرم، جهت انجام عمل آی وی اف ۳۱/۵ سالگی و برای آی یو ای ۲۹ تا ۳۰ سالگی است.

🔹روزانه به طور متوسط ۳۰ بیمار در این مرکز ویزیت می شوند، در ماه نزدیک به ۴۰ درمان ” IUI” و ٧۰ سیکل دارو درمانی صورت می گیرد. همچنین ماهانه ۲۲ سیکل درمان “IVF” در این مرکز انجام می شود که در مجموع می توان گفت ۴۰ درصد از عمل های آی وی اف در جهرم به نتیجه مثبت ختم می شود.

🔸مرکز ناباروری جهرم پذیرای بیماران غیربومی نیز هست و ۲۸ درصد بیماران جهرمی و ۷۲ درصدد غیر جهرمی هستند. ۸۸ درصد مراجعات غیر جهرمی مربوط به داخل استان و ۱۲ درصد از آنها خارج استانی هستند.

🔹در مرکز درمان ناباروری جهرم مواردی خاصی هم انجام می‌شود که از آن جمله می‌توان به فریز و ذخیره تخمک برای بیماران سرطانی و بیماران خاصی که فعلا امکان بارداری ندارند، اشاره کرد. جنین اهدایی و رحم اجاره جایگزین از دیگر اقدامات درمانی است که در راستای حمایت و کمک به زوجین در این مرکز ارائه می شود. تولد چندین نوزاد از طریق جنین اهدایی و رحم جایگزین از دستاوردهای مرکز درمان ناباروری به شمار می آید.

🔸درمان‌ها برای بيماران با تعرفه دولتی انجام می‌شود.

🔹با راه اندازی مرکز بزرگ باروری و درمان ناباروری حکیم سلمان جهرم در مجموعه بیمارستانی برادران خواجه پور”با فضایی بزرگ‌تر و امکانات بیشتر و مجهزتر به تعداد بیشتری از زوجین ارائه خدمت خواهد شد.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2360

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.