• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 1301اخبار امروز : 0
5

تزریق واكسن می‌تواند از كودكان در برابر عوارض ناشناخته بيماری كرونا محافظت کند

  • کد خبر : 2073
  • 07 اردیبهشت 1401 - 5:13
تزریق واكسن می‌تواند از كودكان در برابر عوارض ناشناخته بيماری كرونا محافظت کند

به گزارش اخبار جهرم، دكتر محمدجعفر محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی جهرم: جمعيت گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال در شهرستان‌های جهرم و خفر، ۲۲۶۰۶ نفر است كه تاكنون ۱۶ درصد از آنها نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. 🔹باور غلطی در جامعه شكل گرفته است كه واكسيناسيون کرونا در كودكان عوارض بدی […]

به گزارش اخبار جهرم، دكتر محمدجعفر محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی جهرم:

جمعيت گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال در شهرستان‌های جهرم و خفر، ۲۲۶۰۶ نفر است كه تاكنون ۱۶ درصد از آنها نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

🔹باور غلطی در جامعه شكل گرفته است كه واكسيناسيون کرونا در كودكان عوارض بدی به جای خواهد گذاشت، درحالی كه تا كنون هيچ مقاله علمی اين موضوع را تاييد نكرده و در این مدت نیز عوارض خاصی گزارش نشده است.

🔹موضوع نگران‌كننده، ابتلای كودكان واكسينه نشده به بيماري كرونا است، چرا که خود بيماری می‌تواند عوارض بدی براي كودك در پی داشته باشد. بيماری کرونا نه تنها بر ريه، بلكه بر ساير اندام‌های حیاتی کودک نیز تاثير می‌گذارد.

🔹تا كنون ۵۰ درصد از مادران باردار در شهرستان‌های جهرم و خفر تحت واكسيناسيون كرونا قرار گرفته‌اند. اين نكته حائز اهميت است كه واكسيناسيون در مادران باردار نه تنها باعث كاهش درگيری ريوی در آنها می‌شود، بلكه آنتی‌بادی موجود در بدن مادر از جفت عبور كرده و به جنين هم می‌رسد که می‌تواند برای نوزاد حتی تا ۵ سالگی نیز ایجاد ایمنی کند.

🔹واكسيناسيون گروه سنی ۱۲ سال در نوبت اول و دوم به ترتيب ۸۶ و ۷۷ درصد است. تا كنون ۴۵ درصد از جمعيت اين گروه سنی دز سوم واکسن خود را هم دریافت کرده‌اند. دريافت نوبت سوم واكسن كه دز يادآور است موجب می‌شود تا ۲۵ درصد واكسن در بدن اثربخشی بيشتری داشته باشد.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.