• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 1326اخبار امروز : 1
5

جهرم رتبه اول استان در محصولات باغی، صنایع سورتینگ و بسته بندی مرکبات، ماهی گرمابی و خرما

  • کد خبر : 2019
  • 30 فروردین 1401 - 5:48
جهرم رتبه اول استان در محصولات باغی، صنایع سورتینگ و بسته بندی مرکبات، ماهی گرمابی و خرما

به گزارش اخبار جهرم، مهندس شفیعیان معاون فرماندار ویژه شهرستان جهرم: 🔹مدیران دستگاه‌ های اجرایی، شعار ما می‌توانیم سر لوحه خود قرار داده و بجای مدیریت های کلاسیک بارویکرد حضور میدانی در صحنه در عرصه خدمت به مردم تلاش کنند. 🔹باتوجه به اشتغال مردم به کشاورزی در شهرستان باید با ایمان و اراده مضاعف به […]

به گزارش اخبار جهرم، مهندس شفیعیان معاون فرماندار ویژه شهرستان جهرم:

🔹مدیران دستگاه‌ های اجرایی، شعار ما می‌توانیم سر لوحه خود قرار داده و بجای مدیریت های کلاسیک بارویکرد حضور میدانی در صحنه در عرصه خدمت به مردم تلاش کنند.

🔹باتوجه به اشتغال مردم به کشاورزی در شهرستان باید با ایمان و اراده مضاعف به منظور رفع موانع و کمبودهای حوزه کشاورزی و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی گام های اساسی بردارند. انتظار است در دو بخش تولید مرکبات و خرما اقدام جدی صورت گیرد.

🔹با عنایت به وجود ۴۲۰۰ هکتار نخلستان که بخشی از هویت ما هستند و تولید حدود ۳۶۰۰۰ هکتار خرمای با ۲۵ هزار تن صادرات این محصول و اشتغال قابل توجه این فعالیت اقتصادی، انتظار می رود مدیر جدید در راستای ایجاد بهره وری بیشتر و استفاده از ظرفیت بی نظیر باغ نمونه کشت بافت نخیلات تجاری جهت حرکت به سمت ارقام تجاری برنامه ریزی منسجم و مدون داشته باشد.

🔹مبارزه مؤثر و منطبق بر اصول علمی در کنترل آفات به ویژه آفت سوسک سرخرطومی نخیلات از ضروریات بلاشک این بخش اقتصادی شهرستان می باشد.

🔹در قرارگاه امنیت غذایی نباید نگاه مدیر مجموعه منحصر موضوع تنظیم بازار باشد، سیاستگذاری تولید محصول سالم از مزرعه تا سفره مردم مورد توقع بوده و ضرورت دارد ضمن حرکت در مسیر تأمین نیازمندیهای این حوزه به ویژه موضوع سلامت در مرحله کاشت و استفاده از کود و سموم استاندارد در مرحله داشت به جد مد نظر بوده و برنامه ریزی عملیاتی شود.

🔹نیاز است از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی شهرستان استفاده شود.

🔹ایجاد انسجام پایدار در تصمیم گیری و برنامه ریزی بخش کشاورزی شهرستان در راستای تنظیم نقشه راه به منظور تزریق آرامش به فضای ذهنی فعالان کشاورزی از ضروریات اولیه است.

🔹معتقدم نقش کشاورزی شهرستان در سند آمایش سرزمین استان بایستی تقویت شود. در سند مذکور، جهرم جزء مناطق مستعد کشاورزی دانش بنیان کم آب بر و توسعه صنایع تبدیلی آورده شده است.

🔹در زمینه های تولید محصولات باغی، صنایع سورتینگ و بسته بندی مرکبات، ماهی گرمابی و خرما رتبه اول و در زمینه تولید عسل، تخم مرغ، گوشت مرغ و گوشت قرمز جزء ۴ رتبه اول استان هستیم که این نتیجه نقش آفرینی مؤثر کشاورزی در تأمین امنیت غذایی مردم است.

🔹از مدیر جدید جهاد کشاورزی جهرم درخواست می کنیم که در کنار استفاده از ظرفیت ارزشمند و بی نظیر منابع انسانی مدیریت جهاد کشاورزی از پتانسیل نخبگان و افراد باتجربه به شکل مطلوب استفاده شود.

🔹استفاده از ظرفیت‌ و پتانسیل نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه محترم در سرعت بخشی در روند توسعه مورد تاکید است.

🔹خواستار برنامه‌ی‌ منسجم، مدون و عملیاتی در حوزه های امور دام، صنایع تبدیلی و غذایی، اموراراضی، زراعت، باغبانی، مکانیزاسیون، حفظ نباتات، ترویج و آموزش، آب و خاک و طرح و برنامه در قالب برنامه کوتاه مدت و بلند مدت چهارساله تا پایان اردیبهشت ماه هستیم.

🔹فرسایش خاک یکی از مهمترین دغدغه‌ها است و به همان میزان که دغدغه آب در محافل و مجالس به عنوان اولویت از آن یاد می شود متاسفانه فرسایش خاک مد نظر نیست لذا توقع است حوزه آب و خاک جهاد کشاورزی قبل از بروز بحران در این زمینه نیز با یک دیدگاه علمی به این موضوع ورود کند.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.