• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 1312اخبار امروز : 0
6

حدود ۴۵۰ بیمار مبتلا به ام اس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جهرم هستند

  • کد خبر : 2379
  • 12 خرداد 1401 - 5:19
حدود ۴۵۰ بیمار مبتلا به ام اس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جهرم هستند

به گزارش اخبار جهرم، دکتر مهدی احمدنیا، رئیس اداره امور بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی جهرم به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ام اس: 🔹هم اکنون حدود ۴۵۰ بیمار مبتلا به ام اس تحت پوشش دانشگاه هستند که مراحل درمان را می‌گذرانند. از این تعداد تقریبا دو سوم مبتلایان را خانم‌ها و بقیه را آقایان تشکیل […]

به گزارش اخبار جهرم، دکتر مهدی احمدنیا، رئیس اداره امور بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی جهرم به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ام اس:

🔹هم اکنون حدود ۴۵۰ بیمار مبتلا به ام اس تحت پوشش دانشگاه هستند که مراحل درمان را می‌گذرانند. از این تعداد تقریبا دو سوم مبتلایان را خانم‌ها و بقیه را آقایان تشکیل می‌دهند. این بیماران در رنج سنی ۱۲ الی ۶۵ سال هستند.

🔸 بسته حمایتی بیماران خاص به بیماران ام اس هم تعلق می‌گیرد. خدمات این بسته به طور رایگان و یا بعضا با هزینه اندک به افراد مورد نظر ارائه می‌شود. البته ارائه این خدمات مشروط به این است که بیماران در مراکز دولتی دانشگاهی و با تعرفه دولتی از این خدمات استفاده کنند.

🔹از مهم‌ترین حمایت‌های انجام شده می‌توان به ارائه دارو، انجام ام آر آی، ویزیت، مشاوره، خدمات توانبخشی مانند فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی که همگی به صورت رایگان است، اشاره کرد. البته خدمات دندان پزشکی هم تا مبلغ خاصی در این بسته خدمات حمایتی وجود دارد.

🔸اولویت در انجام واکسیناسیون کرونا، در اختیار قرار دادن واکسن آنفولانزا هر سال به صورت رایگان واعطای وام‌های درمانی قرض‌الحسنه از دیگر خدماتی است که به بیماران ام اسی تحت پوشش دانشگاه ارائه شده است.

🔹سبک زندگی سالم، انجام فعالت های ورزشی، مصرف ویتامین D ، پرهیز از استرس، پرهیز از سیگار و… در پیشگیری از ابتلا به این بیماری موثر است.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2379

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.