• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 1337اخبار امروز : 4
6

خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان جهرم، در فصول گرم سال

  • کد خبر : 2236
  • 24 اردیبهشت 1401 - 5:30
خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان جهرم، در فصول گرم سال

با توجه به اهمیت محیط‌زیست در شهرستان جهرم، در فصل گرما خطر آتش‌سوزی تهدیدی جدی برای جنگل‌ها، باغ‌ها و مراتع این منطقه است. 🔰به گزارش اخبار جهرم، محسن عشایری رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری جهرم: گیاهان خودرو که در باغها، مراتع و جنگلها رشد کرده‌اند در صورت خشک شدن، شدیدا مستعد آتش‌سوزی هستند […]

با توجه به اهمیت محیط‌زیست در شهرستان جهرم، در فصل گرما خطر آتش‌سوزی تهدیدی جدی برای جنگل‌ها، باغ‌ها و مراتع این منطقه است.

🔰به گزارش اخبار جهرم، محسن عشایری رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری جهرم:

گیاهان خودرو که در باغها، مراتع و جنگلها رشد کرده‌اند در صورت خشک شدن، شدیدا مستعد آتش‌سوزی هستند و با کوچک‌ترین شعله و جرقه‌ای دچار حریق گسترده و غیرقابل مهار می‌شوند.

برخی از این مراتع در زمین‌های تحت مالکیت سازمان‌ها و نهادهای مختلف قرار دارد. افراد، ارگان‌ها یا سازمان‌هایی که زمین‌هایی را در اختیار دارند، طبق قانون باید مسئولیت‌پذیر باشند و صرفاً با نصب چند نرده و فنس، از خود سلب مسئولیت نکنند و در جهت تامین ایمنی و نظارت بر این زمین‌ها اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین از تردد افراد غیر مرتبط به داخل این زمین‌ها ممانعت به عمل آورند تا از وقوع آتش‌سوزی‌های ناخواسته یا عمدی جلوگیری شود.

مواردی در اطراف شهر مشاهده می‌شود که کشاورزان به جای کندن علف‌های خودرو اقدام به آتش‌زدن زمین‌ها می‌کنند، اما بعد نمی‌توانند گسترش آتش را کنترل کنند و همین اقدام موجب بوجود آمدن آتش‌سوزی وسیع می‌شود. گاهی برخی از افراد نیز به دلایل و انگیزه‌های مختلف اقدام به روشن کردن آتش می‌کنند و زمین‌ها را آتش می‌زنند.

لازم است مردم هنگام تفریح در مراتع، باغ‌ها و جنگل‌ها، در صورت ایجاد آتش برای پخت و پز، آن را رها نکنند و از به صفر رسیدن سوختن زغال‌ها، بار یختن آب و پس از آن مقداری خاک، مطمئن شوند چراکه در صورت روشن بودن زغال‌های زیرین با یک نسیم ملایم دوباره شعله‌ور شده و آتش‌سوزی گسترده می‌شود و مهار آن غیرممکن است.

یکی دیگر از علت‌های وقوع حریق در علفزارها را انداختن بطری و شیشه در طبیعت است، این اجسام با متمرکز کردن نور خورشید مثل عدسی عمل می‌کنند و موجب آتش‌سوزی می‌شوند که البته این نوع آتش‌سوزی ها محدود به طبیعت نیست؛ بلکه مواردی وجود داشته که بطری‌های آب باقی مانده در خودرو نور خورشید را متمرکز کرده و باعث حریق در خودرو شده است، بنابراین شهروندان باید از رها کردن این اجسام در طبیعت خودداری کنند.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.