• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 1299اخبار امروز : 0
10

درگذشت چهره برجسته فیزیک اتمی جهرمی

  • کد خبر : 1901
  • 20 فروردین 1401 - 6:37
درگذشت چهره برجسته فیزیک اتمی جهرمی

به گزارش اخبار جهرم، دکتر ابوالقاسم صالح جهرمی، استاد بازنشسته‌ی دانشگاه شهید چمران اهواز، پژوهشگر و چهره برجسته فیزیک اتمی، دیروز ۱۸ فروردین‌ماه، در سن ۸۸سالگی و پس از تحمل یک دوره بیماری طولانی، به علت نارسایی کلیه در جهرم درگذشت. ایشان پس از احراز رتبه اول در دوره لیسانس و فوق لیسانس رشته فیزیک […]

به گزارش اخبار جهرم، دکتر ابوالقاسم صالح جهرمی، استاد بازنشسته‌ی دانشگاه شهید چمران اهواز، پژوهشگر و چهره برجسته فیزیک اتمی، دیروز ۱۸ فروردین‌ماه، در سن ۸۸سالگی و پس از تحمل یک دوره بیماری طولانی، به علت نارسایی کلیه در جهرم درگذشت.

ایشان پس از احراز رتبه اول در دوره لیسانس و فوق لیسانس رشته فیزیک دانشگاه تهران پذیرفته شد و در سال ۱۳۴۶ با رتبه ممتاز دانش‌آموخته شد و پایان نامه فوق لیسانس ایشان با عنوان proctical gamma spectrometry در آن زمان در نوع خود بی نظیر بود. سپس در مقطع دکترا دانشگاه لندن پذیرفته شد و پس از کسب دکترای فیزیک هسته‌ای که با درجه A و با دفاع از پایان نامه‌ای تحت عنوان The intraction of hyperons with light nuclei صورت گرفت در سال ۱۹۷۹ به عنوان استاد تمام دانشگاه جندی شاپور اهواز انتخاب شد.

پروفسور صالح با آغاز انقلاب فرهنگی به آمریکا رفت و مجدد در دوره‌های پسادکتری به تحصیل و تدریس پرداخت و با ارائه ده‌ها مقاله برجسته و مؤثر به عنوان پروفسوری فیزیک هسته‌ای دست یافت. وی در سال ۱۹۹۱ به تیم دانشمندان فیزیک نوکئیک آمریکا پیوست و به عنوان استاد تمام دانشگاه UCLA ایالت کالیفرنیا مدت‌های مدیدی به تدریس و تحقیق پرداخت،

از جمله سوابق این استاد جهرمی می‌توان به ریاست دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز (جندی‌شاپور سابق) در سال‌های ۱۳۵۸-۱۳۵۶ و تألیف ده‌ها مقاله و راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی اشاره کرد.

مراسم خاکسپاری این استاد جهرمی، روز گذشته از ساعت ۱۷:۳۰ در آرامستان رضوان جهرم برگزار شد.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=1901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.