• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 1306اخبار امروز : 0
14

در حاشیه ماجرای پارکینگ شهرداری: از درآمد حذف پارکینگ تا کمبود پارکینگ عمومی در جهرم

  • کد خبر : 1642
  • 07 اسفند 1400 - 5:07
در حاشیه ماجرای پارکینگ شهرداری: از درآمد حذف پارکینگ تا کمبود پارکینگ عمومی در جهرم

به گزارش اخبار جهرم، یکی از مشکلات اساسی شهر جهرم، عدم تأمین پارکینگ برای فضاهای تجاری، اداری و نبود میزان کافی و متناسب پارکینگ‌های عمومی است. پارک کردن نامناسب خودروها به‌ صورت دوبل و سوبل، وضعیت ترافیکی خیابان‌ها را وخیم‌ کرده و امکان تردد آسان را از شهروندان سلب کرده است. مطابق قانون، احداث پاركينگ‌های […]

به گزارش اخبار جهرم، یکی از مشکلات اساسی شهر جهرم، عدم تأمین پارکینگ برای فضاهای تجاری، اداری و نبود میزان کافی و متناسب پارکینگ‌های عمومی است.

پارک کردن نامناسب خودروها به‌ صورت دوبل و سوبل، وضعیت ترافیکی خیابان‌ها را وخیم‌ کرده و امکان تردد آسان را از شهروندان سلب کرده است.

مطابق قانون، احداث پاركينگ‌های عمومی و تأمین آن به تعداد کافی و مورد نیاز بر عهده شهرداری‌ها است. ضمناً مالکین ساختمان‌های تجاری و مراكز اداری نيز هنگام ساخت، بايد به فكر تأمين پاركينگ مناسب براي مراجعان باشند، اما در صورتی كه این ساختمان‌ها بدون پاركينگ بنا شوند؛ بايد جريمه آن را به شهرداری پرداخت کنند، در نهايت نيز شهرداری مكلف است از محل اين جريمه‌ها پاركينگ عمومی احداث كند، اما متأسفانه شهرداری‌ با فروش پارکینگ‌ها مبالغ گزافی را از مالکین دریافت کرده و هیچ اقدامی در جهت تأمین پارکینگ انجام نداده است، که نتیجه آن دامن زدن به معضلات ترافیک شهری و ایجاد مشکلات جدی در عبور و مرور شهروندان بوده است.

با توجه به وجود چنین معضلاتی، تعطیل کردن پارکینگ شهرداری که در ساعات غیراداری به‌عنوان پارکینگ عمومی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اقدامی کاملا نابه‌جا است. انتظار شهروندان تأمین فضاهای بیشتر جهت پارکینگ و کاهش مشکلات این حوزه است نه تعطیلی فضاهای موجود!

مناسب‌سازی و تعریض خیابان‌ها، حل مشکلات زیرساختی شبکه‌های ارتباطی و تأمین فضای کافی جهت پارک خودروها از مسائل مهم و قابل تأمل این شهر است که نیازمند توجه مسئولین امر و چاره‌جویی و به‌کارگیری تمهیدات سودمند در جهت می‌باشد.

معضلی که امیدواریم مسئولان شهرستان هر چه زودتر فکری اساسی برای آن بکنند.

#یادداشتروزاخبار_جهرم

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=1642

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.