• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 1312اخبار امروز : 0
3

در سال گذشته، ۱۶۳۶ نوزاد به روش زایمان طبیعی در جهرم و خفر متولد شده‌اند

  • کد خبر : 2626
  • 09 تیر 1401 - 6:59
در سال گذشته، ۱۶۳۶ نوزاد به روش زایمان طبیعی در جهرم و خفر متولد شده‌اند

🔰به گزارش اخبار جهرم؛ دکتر قهرمان بمانا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم: 🔹در سال ۱۴۰۰، ۳۱۹۹ زايمان در بیمارستان های استاد مطهری جهرم و خاتم الانبیاء خفر انجام شده است كه ۱۶۳۶ مورد آن طبيعي و ۱۵۶۳ مورد آن سزارين بوده است. 🔹از زايمان هاي صورت گرفته در سال گذشته تعداد ۶۰ دو قلو […]

🔰به گزارش اخبار جهرم؛ دکتر قهرمان بمانا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم:

🔹در سال ۱۴۰۰، ۳۱۹۹ زايمان در بیمارستان های استاد مطهری جهرم و خاتم الانبیاء خفر انجام شده است كه ۱۶۳۶ مورد آن طبيعي و ۱۵۶۳ مورد آن سزارين بوده است.

🔹از زايمان هاي صورت گرفته در سال گذشته تعداد ۶۰ دو قلو به دنيا آمده كه همگي از طريق زايمان سزارين بوده است.

🔹در دو ماه نخست امسال هم ۵۰۰ زايمان در بيمارستان مطهري جهرم و خاتم الانبياء خفر انجام شده كه ۲۳۵ مورد آن طبيعي و ۲۶۵ مورد آن سزارين بوده است.

🔹با توجه به اينكه زايمان طبيعي براي سلامت مادر و نوزاد مفيد و در اولويت قرار دارد، اما زايمان سزارين نيز براي مادران باردار پر خطري كه امكان زايمان طبيعي براي آنها وجود ندارد انجام مي شود.

🔹از شهرستان‌های اطراف، مادران باردار پر خطر به دليل وجود امكانات درماني بيشتر به بلوك زايماني فاطمه الزهرا (س) بيمارستان مطهري جهرم مراجعه مي كنند.

🔹واحدهای تک نفره زایمان طبیعی (LDR) در بلوک زايماني بیمارستان استاد مطهری جهرم در حال خدمت‌رسانی است. مراحل زایمان طبیعی در یک اتاق و به صورت اختصاصی انجام می‌شود و با ایجاد شرایط لازم در حفظ حریم خصوصی مادران این امکان را فراهم می سازد که همراه و همسر بتواند در هنگام زایمان بر بالین مادر حضور داشته باشند.

🔹مراقبت‌های دوران بارداری حین و پس از زایمان، فعالیت در مراکز ارائه خدمت به خانم های نابارور، برگزاری کلاس های زایمان فیزیولوژیك، پیگیری مادران پر خطر در جهت به حداقل رساندن خطرات این دوران، آموزش ورزش های مناسب جهت زایمان ایمن و… از خدماتی است توسط ماماها دانشگاه به مادران باردار ارائه می‌شود.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.