• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 1350اخبار امروز : 3
4
قاضی رستگار رییس دادگستری شهرستان جهرم در نشست خبری با خبرنگاران:

در سال گذشته حکم ۴۸ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اجرا شده و ۸۸ چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شده است

  • کد خبر : 3986
  • 10 تیر 1402 - 4:47
در سال گذشته حکم ۴۸ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اجرا شده و ۸۸ چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شده است

در سال گذشته حکم ۴۸ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اجرا شده و ۸۸ چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شده است به گزارش اخبار جهرم، قاضی رستگار رییس دادگستری شهرستان جهرم در نشست خبری با خبرنگاران: در مورد پرونده‌های مرتبط با حوزه منابع طبیعی و تغییر کاربری غیرمجاز، با اطلاع‌رسانی دقیق و فرهنگ‌سازی، در بحث […]

در سال گذشته حکم ۴۸ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اجرا شده و ۸۸ چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شده است

به گزارش اخبار جهرم، قاضی رستگار رییس دادگستری شهرستان جهرم در نشست خبری با خبرنگاران:

در مورد پرونده‌های مرتبط با حوزه منابع طبیعی و تغییر کاربری غیرمجاز، با اطلاع‌رسانی دقیق و فرهنگ‌سازی، در بحث پیشگیری اقداماتی صورت گرفته و شاهد کاهش این پرونده‌ها هستیم.

در سال ۱۴۰۱ احکام ۴۶ پرونده اجرا شده و شاهد رفع تصرف ۷۸۸۶۲۳ مترمربع از منابع طبیعی بودیم. هم‌چنین ۸۸ حلقه چاه پر و مسلوب المنفعه شده وشاهد ۸۷ مورد رفع تخلف‌های مرتبط با چاه‌ها بوده‌ایم.

هم‌چنین حکم ۴۸ پرونده تغییر کاربری‌های غیرمجاز اجرا شده و در مجموع ۳۰ هکتار از اراضی تغییر کاربری شده آزاد شده است.

نیازمند فرهنگ سازی در حوزه تغییر کاربری‌ها هستیم و اینکه شهروندان بدانند که هر نوع ساخت و سازی در حوزه شهر و خارج از شهر، نیازمند پروانه و مجوزهای لازم هست و در غیر این صورت کاربری غیرمجاز شناخته خواهد شد و قطعا طبق قانون برخورد خواهد شد.

شهروندان باید توجه کنند که اگر زمین قولنامه‌ای خریداری کردند، در صورت مسکونی نبودن کاربری زمین، به هیچ عنوان سند داده نخواهد شد. در حوزه زمین مسکونی، شهرداری و اداره مسکن و شهرسازی شهرستان، با تغییر کاربری زمین باید مشکلات کمبود زمین را حل کنند.

واحد ارشاد، آموزش و نظارت بر طرح صحیح شکواییه در دادگستری جهرم در راستای کاهش زمان بررسی پرونده‌ها با حضور یکی از کارکنان مطلع و باسابقه راه‌اندازی شده است.

در حوزه حجاب و عفاف در اوایل سال گذشته تفاهم‌نامه با بسیج و نیروی انتظامی شهرستان منعقد و عملیاتی شد که دیده‌بان‌های آموزش دیده بر وضعیت حجاب و عفاف شهرستان جهرم نظارت داشته باشند. البته در موضوع حجاب و عفاف باید ۲۶ دستگاه پای کار باشند و با برخورد قضایی نمی‌توان این معضل فرهنگی را رفع کرد.

در سال ۱۴۰۱، ۵۵ پرونده برای ۶۹ نفر در رابطه با حجاب و عفاف تشکیل شده و ۵۰ خودرو نیز به مدت یک هفته تا یک‌ماه توقیف شده است. در این پرونده‌ها اشخاص حداقل پنج دقیقه کشف حجاب مستمر داشته‌اند.

همچنین چهار رستوران و فروشگاه به خاطر کشف حجاب بعد از سه بار تذکر کتبی پلمب شده‌اند.

تلاش کرده‌ایم که در حوزه کشف حجاب در صورت پشیمانی و عدم عناد، از احکام جایگزین فرهنگی استفاده کنیم و چندین احکام جایگزین در مورد این پرونده‌ها اجرا شده است.

تنها شهر در استان فارس بودیم که به این شکل هماهنگ و سازماندهی شده با کشف حجاب برخورد شده است.

وظیفه مردم نیز تذکر خوش لسانی در این مورد و عدم درگیری و گذشتن از کنار این قضیه است و وظیفه برخورد را با نهادهای قانونی و مسئول واگذار کنند.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=3986

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.