• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 1312اخبار امروز : 0
5

در سال گذشته در شهرستان جهرم، ۴۵۵۱ دندان خراب در گروه سنی ۶ تا ۱۴ سال كشيده شده است

  • کد خبر : 2503
  • 29 خرداد 1401 - 5:20
در سال گذشته در شهرستان جهرم، ۴۵۵۱ دندان خراب در گروه سنی ۶ تا ۱۴ سال كشيده شده است

به گزارش اخبار جهرم، پیشگیری در دندانپزشکی کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری که سلامت دندان‌ها در دوران کودکی باعث می شود در بزرگسالی کمتر شاهد دندان‌های پوسیده و خراب باشیم. در گذشته آحاد مردم بر این عقیده بودند كه باید دندان های شیری کشیده شود، متاسفانه این تفکر غلط همچنان در نزد […]

به گزارش اخبار جهرم، پیشگیری در دندانپزشکی کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری که سلامت دندان‌ها در دوران کودکی باعث می شود در بزرگسالی کمتر شاهد دندان‌های پوسیده و خراب باشیم. در گذشته آحاد مردم بر این عقیده بودند كه باید دندان های شیری کشیده شود، متاسفانه این تفکر غلط همچنان در نزد برخی از مردم مشاهده می شود به طوری که کشیدن دندان شیری بهترین راهکار برای رها شدن از خرابی دندان نيست.

🔰دكتر ناصر عباسي مدير واحد بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي جهرم:

در پوسيدگي دندان سهم پسران بيشتر از دختران است. ۷۸/۷۹ درصد اين گروه سنی ۶ تا ۱۴ دارای دندان‌های پوسيده بوده‌اند.

در سال گذشته در شهرستان جهرم، ۴۵۵۱ دندان خراب در گروه سني ۶ تا ۱۴ سال كشيده شده است كه اگر والدين كودكان براي ترميم دندان ها به موقع اقدام كرده بودند نياز به كشيدن دندان نبود. همين طور در سال ۱۴۰۰، ۸۷ مورد پالپوتومي ( عصب كشي دندان شيري) براي كودكان زير ۶ سال و ۱۵۵۹ مورد پالپوتومی براي كودكان ۶ تا ۱۴ سال توسط معاونت بهداشتي دانشگاه انجام شده است.

فلورايد یک ماده ضروری برای استحکام دندان و استخوان هاست. فلوراید تراپی نه تنها پوسيدگي هاي اوليه را متوقف مي كند، بلکه دندان ها را در برابر پوسيدگي هاي بعدي هم مقاوم تر مي سازد. وقتی فلوراید کافی وجود داشته باشد، به مینای دندان متصل می شود و آن را محکم تر می کند. فلوراید عامل اصلي جلوگيري از پوسيدگي در دندانهای دایمی و دندان‌های شيری خصوصا در اوايل رويش آنهاست.

در سال گذشته در شهرستان هاي جهرم و خفر، ۲۳۳ كودك زير ۶ سال و ۳۶۲۶ كودك ۶ تا ۱۲ سال، توسط معاونت بهداشتي تحت فلورايد تراپي قرار گرفته اند. همين طور براي ۶ كودك زير ۶ سال و ۳۳۴ كودك ۶ تا ۱۴ سال فيشورسيلانت تراپي انجام شده است.

علل پوسیدگی دندان در دانش آموزان رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، مسواک نزدن به خصوص در شب، استفاده نکردن از نخ دندان، عدم دریافت فلوراید، رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات بالا و مصرف مواد شیرین و چسبنده به میزان زیاد و دفعات مکرر در طی روز و در مدرسه است. والدین عزیز لازم است از بدو رویش دندان کودکان در مراقبت از دندان آنها کوشا باشند و به توصیه دندان پزشکان و مراقبین سلامت در مراکز بهداشتی عمل کنند.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.