• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 1312اخبار امروز : 0
4

دومین باغ مادری کشت‌ بافت خرمای کشور در جهرم احداث می‌شود‌

  • کد خبر : 2679
  • 15 تیر 1401 - 15:51
دومین باغ مادری کشت‌ بافت خرمای کشور در جهرم احداث می‌شود‌

به گزارش اخبار جهرم، آیین کلنگ زنی احداث مجتمع کشت بافت خرما و باغ مادری تولید نهال نخیلات با حضور دکتر محمدرضا رضایی نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مهندس برومند معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر جلیلی مقدم مدیرکل امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد […]

به گزارش اخبار جهرم، آیین کلنگ زنی احداث مجتمع کشت بافت خرما و باغ مادری تولید نهال نخیلات با حضور دکتر محمدرضا رضایی نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مهندس برومند معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر جلیلی مقدم مدیرکل امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، مهندس شفیعیان فرماندار ویژه جهرم، مدیران کل سازمان آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی فارس و تنی چند از مدیران شهرستان برگزار شد.

این مجتمع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار احداث و با بهره‌برداری از آن ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۵۰ نفر غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.

🔰دکتر محمدرضا رضایی نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر:

🔹️یکی از موضوعاتی که چندین سال در جهرم پیگیری می‌کردیم طرح الگوی کشت بود که امروز در جهرم در حال تحقق است. بدنبال این هستیم که بهره‌وری را در کشاورزی به نسبت آبی که مصرف و نیروی انسانی که استفاده می‌شود افزایش دهیم و ارزآوری، اشتغالزایی و کمک به اقتصاد برای کشور داشته باشیم.

🔹در کنار پروژه‌های صنعتی که برای جهرم در نظر داریم یکی از پروژه‌ها بحث نخیلات است. پیش ‌بینی می‌شود بیش از چهار هزار و ۶۰۰ هکتار باغات نخیلات و حداقل بیش از ۳۰ هزارتن تولید خرما را در آینده نزدیک بدلیل قیمت پایین از دست بدهیم.

🔹این باغ مادری به عنوان دومین پروژه کشور در جهرم در حال اجرا شدن است و متعلق به جهرم تنها نیست و استان‌های دیگر می‌توانند نهالشان از جهرم تامین کنند.

🔹پروژه بعدی نیز به سمت مرکبات است اگر با همین مکانیزم فعلی جلو رویم بزودی باغات را نیز از دست خواهیم داد. در آینده حتی برای آب شرب هم دچار مشکل خواهیم شد و پروژه انتقال آب از دریا در دست برنامه‌ریزی است.

🔹جهرم برندی به عنوان تولید نخل‌های تجاری معرفی می‌شود.

🔰مهندس برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

🔸باغ مادری نخیلات جهرم یک پروژه بسیار مهم و دانش بنیان است. ۲۷۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار صرف خواهد شد.

🔸بعد از اتمام جنگ تحمیلی با توجه به خسارت‌هایی که به نخلستان‌های کشور متحمل شد همه متولیان درصدد برنامه ریزی مرکزی برا احیای نخلستان‌ها بودند.

🔸تنها مرکز ما در ایران کرج است و دومین آن در جهرم احداث می‌شود.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2679

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.