• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 1299اخبار امروز : 0
8

لزوم تعجیل در زیباسازی شهر جهرم برای نوروز

  • کد خبر : 1481
  • 20 بهمن 1400 - 6:16
لزوم تعجیل در زیباسازی شهر جهرم برای نوروز

به گزارش اخبار جهرم، در ماه‌های پایانی سال، طبق سنت همیشگی، مردم شروع به خانه‌تکانی و تغییر در چیدمان منزل می‌کنند و با انجام مراسم و آیین‌هایی خاص به استقبال بهار می‌روند. البته شهرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شهرداری اغلب شهرهای کشور شروع به زیباسازی و تغییر و تحول در سطح شهر […]

به گزارش اخبار جهرم، در ماه‌های پایانی سال، طبق سنت همیشگی، مردم شروع به خانه‌تکانی و تغییر در چیدمان منزل می‌کنند و با انجام مراسم و آیین‌هایی خاص به استقبال بهار می‌روند.
البته شهرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شهرداری اغلب شهرهای کشور شروع به زیباسازی و تغییر و تحول در سطح شهر می‌کند، از رنگ زدن بلوارها و هرس درختان گرفته تا نصب المان‌های نوروزی، اما این قاعده در شهر ما اغلب دیر اتفاق می‌افتد.
در اغلب سال‌های گذشته، ایام تعطیلات نوروز آغاز می‌شد اما هنوز کارگران مشغول رنگ‌زنی بودند یا شاخه‌های بریده شده‌ی درختان در بعضی از پیاده‌روها به چشم می‌خورد، گلکاری میدان‌ها و بلوارها تمام نشده بود و مسایلی از این دست چهره شهر را مخدوش می‌نمایاند و در واقع شهر چنان که شایسته است آماده جشن بهار نبود.
نوروز یک سنت باستانی است و برای همه ایرانیان جایگاهی ویژه دارد، بنابراین بسیار نیکو و پسندیده است که این شهر تاریخی و خوش‌بهار، رخت نو بپوشد و سیمای آن متناسب با این جشن آیینی و کهن آذین شود. بنابراین چه بهتر که اقدامات آماده‌سازی و زیباسازی شهر طوری برنامه‌ریزی شود که تا قبل از آغاز تعطیلات نوروزی به پایان رسیده و چهره شهر زیبا و درخور باشد.
امید است که امسال با توجه به وعده‌های داده شده از طرف شورای شهر در ایام انتخابات در راستای زیباسازی شهر و انتصاب شهردار جدید، شاهد تغییراتی در زمینه‌های گوناگون مسائل شهری از جمله زیباسازی شهر و هماهنگی آن با مناسبت‌ها و اعیاد باشیم.
#یادداشتروزاخبار_جهرم
لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=1481

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.