• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 1333اخبار امروز : 0
6

لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی در جهرم باعث شیوع بیماری‌های پوستی شده است

  • کد خبر : 1625
  • 04 اسفند 1400 - 5:38
لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی در جهرم باعث شیوع بیماری‌های پوستی شده است

به گزارش اخبار جهرم، مجاهدی کارشناس واحد اطلاع رسانی فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی جهرم: 🔹در دسترس‌بودن لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی که اغلب با قیمتی بسیار پایین‌تر از انواع استاندارد به فروش می‌رسند،سبب شده بیماری‌های پوستی افزایش یابد. 🔹سن آرایش کردن در ایران پایین آمده است، […]

به گزارش اخبار جهرم، مجاهدی کارشناس واحد اطلاع رسانی فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی جهرم:
🔹در دسترس‌بودن لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی که اغلب با قیمتی بسیار پایین‌تر از انواع استاندارد به فروش می‌رسند،سبب شده بیماری‌های پوستی افزایش یابد.
🔹سن آرایش کردن در ایران پایین آمده است، بر همین اساس متولیان سلامت جامعه از تمام شهروندان می خواهند تا برای حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف پوستی، از خرید هرگونه اقلام آرایشی و بهداشتی بدون پروانه ساخت معتبر یا مجوز ورود از وزارت بهداشت، خودداری کنند.
🔹براساس ماده ۱۱ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی لازم است نام فرآورده، شماره پروانه ساخت و سری ساخت، حجم با وزن خالص، تاریخ تولید و انقضا، ترکیبات مواد تشکیل دهنده، نشانی کارخانه تولیدکننده و شرایط نگهداری روی بسته‌بندی اقلام ساخت داخل به صورت فارسی، خوانا و مشخص نوشته شده باشد.
🔹اگر برخی افراد فکر می‌کنند محصولات آرایشی بهتر و به ‌اصطلاح «اورجینال»‌تر، آنهایی هستند که حتی یک کلمه فارسی هم روی بدنه آنها پیدا نمی‌شود، باید گفت سخت در اشتباهند، چرا که وجود برچسب‌های فارسی نویس روی لوازم آرایشی و بهداشتی در واقع به نوعی تأیید این محصولات از سوی وزارت بهداشت است. این کار در واقع تمهیدی برای پیشگیری از فروش انواع تقلبی و تاریخ مصرف گذشته نیز به شمار می‌آید.
🔹مواردی همچون شماره ثبت، شماره بهره‌برداری و بارکد به هیچ عنوان نشانه مجوز تولید بهداشتی نیست و مواد آرایشی و بهداشتی حتماً باید دارای پروانه ساخت با مجوز رسمی ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند.
🔹نکته دیگری که در مورد محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد، بروشور (راهنما) است که داخل بسته‌ها قرار می‌دهند و توجه به اطلاعات موجود در آنها کمک بسیاری به مصرف به جا، اندازه و مناسب این محصولات می‌کند.
🔹همچنین مطالعه این راهنما سبب می‌شود تا جلو استفاده‌های اشتباه به‌دلیل نام‌های مشابه گرفته شود.
لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=1625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.