• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 1347اخبار امروز : 7
15
حسن زمانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان جهرم:

محصولات تولید شده بخش کشاورزی جهرم دارای کیفیت مناسب و سلامت محور هستند.

  • کد خبر : 4008
  • 20 تیر 1402 - 18:00
محصولات تولید شده بخش کشاورزی جهرم دارای کیفیت مناسب و سلامت محور هستند.

محصولات تولید شده بخش کشاورزی جهرم دارای کیفیت مناسب و سلامت محور هستند. به گزارش اخبار جهرم، حسن زمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم: در یک سال اخیر حدود ۱۵ هزار تن خرما و ۵۰۰۰ تن مرکبات و محصولات جالیزی (نظیر خربزه و پیاز و…) از باغات و مزارع شهرستان برداشت و پس از بارگیری […]

محصولات تولید شده بخش کشاورزی جهرم دارای کیفیت مناسب و سلامت محور هستند.

به گزارش اخبار جهرم، حسن زمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم:

در یک سال اخیر حدود ۱۵ هزار تن خرما و ۵۰۰۰ تن مرکبات و محصولات جالیزی (نظیر خربزه و پیاز و…) از باغات و مزارع شهرستان برداشت و پس از بارگیری به سایر کشورهای جهان صادر شده است.

این امر برگ زرینی برای کشاورزان و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان می‌باشد که علی رغم انجام تست سموم و کودهای شیمیایی بر روی محصولات صادر شده در کشورهای مقصد، محصولات بارگیری شده مجوز ورود دریافت نمودند.

در پایش طرح تولید محصولات گواهی شده (سلامت محور)، نظارت بر فروشگاه‌های کودهای شیمیایی و سموم در دستور کار است که تاکنون، تعداد زیادی از سموم و کود های تقلبی کشف و ضبط گردیده  و با انها برخورد شدید تعزیراتی شده است و این روند ادامه دارد.

نظارت دقیق مدیران پهنه اراضی و نیروهای جهش تولید در زمان‌های کاشت، داشت و برداشت از دیگر اقدامات تولید محصولات گواهی شده (سلامت محور) در اراضی شهرستان می‌باشد که کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی در واحد سطح را افزایش داده است.

اداره آموزش ترویج مدیرت جهاد کشاورزی هم نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی در خصوص بد مصرفی در بکار گیری نهاده‌ها از جمله کود و سم که در بعضی از مزارع وجود دارد با اقدامات ترویجی و آموزشی در جهت مصرف بهینه  در سال جاری تلاش می‌کند.

همچنین در سال جاری نیز براساس مصوبه شورای سلامت شهرستان مقرر شده است کلیه آنالیزهای سموم بر روی پرتقال تولیدی شهرستان صورت پذیرد که در همین راستا این مدیریت زمینه پیش آگاهی برای کلیه باغداران عزیز را فراهم خواهد کرد تا محصولات تولیدی آنها محصول گواهی شده صد درصدی باشد.

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=4008

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.