• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
کل اخبار 1854اخبار امروز : 3
0

مسئولان از تذکرات امام جمعه ناراحت نشوند و تذکرات را کمکی برای خود بدانند نه تهدید/ گلایه امام جمعه از تابلوها و نام های غیر فارسی برخی از مغازه‌ها و اماکن در سطح شهر

  • کد خبر : 6926
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
مسئولان از تذکرات امام جمعه ناراحت نشوند و تذکرات را کمکی برای خود بدانند نه تهدید/ گلایه امام جمعه از تابلوها و نام های غیر فارسی برخی از مغازه‌ها و اماکن در سطح شهر

مسئولان از تذکرات امام جمعه ناراحت نشوند و تذکرات را کمکی برای خود بدانند نه تهدید/ گلایه امام جمعه از تابلوها و نام های غیر فارسی برخی از مغازه‌ها و اماکن در سطح شهر به گزارش اخبار جهرم، حجت الاسلام دکتر مدبر امام جمعه جهرم در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۳ شهریورماه ۱۴۰۳) جهرم: پایان […]

مسئولان از تذکرات امام جمعه ناراحت نشوند و تذکرات را کمکی برای خود بدانند نه تهدید/ گلایه امام جمعه از تابلوها و نام های غیر فارسی برخی از مغازه‌ها و اماکن در سطح شهر

به گزارش اخبار جهرم، حجت الاسلام دکتر مدبر امام جمعه جهرم در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۳ شهریورماه ۱۴۰۳) جهرم:

پایان نیمه اول سال و پایان سال در آستانه عید نوروز، دو موقعیتی در سال است که خانواده ها از لحاظ مالی در تنگنا و فشار قرار می گیرند که در این شرایط همه باید همدیگر را درک کنیم و خودمان را به جای یک دیگر قرار دهیم.

شب گذشته از یک کارگر محترم سوال کردم که حقوق‌تان را به موقع دادند؟ در جواب گفت خیر. بنده از مسئولین خواهش می‌کنم که همدیگر را در این شرایط درک کنیم و حقوق کارگران عزیز را به روز و به موقع پرداخت کنند.

در روزگار ما، تحصیل بچه‌ها خیلی گران و پر هزینه شده است و افرادی که می‌خواهند فرزندان خود را روانه مدرسه کنند در فشار هستند و از مسئولان می‌خواهیم حقوق کارکنان و خصوصا کارگران خود را قبل از آغاز مهرماه پرداخت کنند تا فشار کمتری به آنان بیاید.

گاهی از اوقات بنده در راستای پیشرفت شهر عزیزمان و جلوگیری از مشکلات و همچنین خیر و صلاح عموم مردم، تذکراتی به صورت محترمانه به مسئولان عرض می‌کنم اما برخی مسئولان ناراحت می‌شوند و بهشان برمی‌خورد و پیام نامهربانانه برای بنده می‌فرستند و گلایه می‌کنند.

ما که قصد و غرضی نداریم و هدف همه ما رفع و کاهش مشکلات مردم است، بنابراین مسئولان تذکرات خطیب جمعه را برای حل مشکلات به مسئولان بالا دست به یک فرصت تبدیل کنند تا بتوانند به مدیران بالا دستی خود در سطح استان و کشور فشار بیاورند که خواست عموم مردم است.

مدیران و مسئولان شهرستان، سخنان و تذکرات ما را اهرم فشار برای موفقیت خود کنند به جای اینکه ناراحت شوند.

اگر امام جمعه به عنوان پدر معنوی شهر، تذکر و نکته ای را بیان می کند به مسئولان بر نخورد و تهدید برای خود ندانید بلکه به مدیران‌کل و مدیران بالادستی خود اعلام کنید که صدای مردم هم بیرون آمده است و جزء مطالبات عموم است.

همه ما و مسئولان باید تلاش کنیم که فارسی را پاس‌بداریم اما متاسفانه یکی از جاهایی که فارسی پاس داشته نمی شود، در نامگذاری و تابلوها سر درب مغازه ها و اماکن در سطح شهر در است که گاها هم محتوا و هم زبان غیر فارسی است.

نامگذاری ها در قانون مشخص شده است و چنین نیست که هر کسی مغازه و مکانی را باز کند و هر چیزی که دوست داشت و هر جوری که خواست تابلو بزند از فرمانداری محترم تقاضا می کنم که مسئولان مربوطه را ملزم کنند تا به این موضوع بپردازند و عمل کنند.

البته لازم است عرض کنم که منظور بنده، حرکت چکشی نیست که بگویند امام جمعه گفته و سریعا تابلوهای غیر فارسی جمع آوری شود، بلکه ابتدا جلوگیری از ادامه این حرکت است و در مرحله بعد به افرادی که مغازه و مکان آنان نام غیر فارسی دارد فرصت داده شود و خواست قانون به آنان اعلام و اطلاع رسانی شود.

نماز جمعه امروز جهرم با حضور حضرت آیت الله دژکام، نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار و نماز عصر به امامت ایشان اقامه شد.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=6926

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.