• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 1350اخبار امروز : 3
7

معدوم سازی ۲۶ هزار قطعه جوجه های تولیدی در جهرم

  • کد خبر : 4671
  • 04 آبان 1402 - 13:34
معدوم سازی ۲۶ هزار قطعه جوجه های تولیدی در جهرم

معدوم سازی ۲۶ هزار قطعه جوجه های تولیدی در جهرم به گزارش اخبار جهرم، حسن زمانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان جهرم: در بازدید از مرغداری‌ها و بررسی سن و وزن جوجه‌های یک واحد مرغداری که طی ۱۸ روز گذشته رشدی نداشته‌اند، دستور معدوم سازی از اداره کل دامپزشکی استان و مدیریت طیور وزارتخانه اخذ و با […]

معدوم سازی ۲۶ هزار قطعه جوجه های تولیدی در جهرم

به گزارش اخبار جهرم، حسن زمانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان جهرم:

در بازدید از مرغداری‌ها و بررسی سن و وزن جوجه‌های یک واحد مرغداری که طی ۱۸ روز گذشته رشدی نداشته‌اند، دستور معدوم سازی از اداره کل دامپزشکی استان و مدیریت طیور وزارتخانه اخذ و با حضور نمایندگان صندوق بیمه کشاورزی، اداره دامپزشکی، جهاد کشاورزی و مسئول فارم و مالک نسبت به معدوم سازی کلیه جوجه‌های تولیدی اقدام گردید.

این واحد مرغداری ۲۶۰۰۰ قطعه جوجه ریزی کرده بود که بطور منظم دان دهی به جوجه ها انجام و واکسیناسین صورت گرفته اما ویروس آنگارا سبب بیماری جوجه ها شده و کم رشدی و کم وزنی آن‌ها را به دنبال داشته است.

عامل بیماری آنگارا یک آدنو ویروس است که در مقابل ضدعفونی کننده‌ها مقاومت بیشتری نسبت به سایر ویروس‌ها دارد. این ویروس نسبت به شرایط محیطی مقاوم است و قابلیت ماندگاری برای دوره‌های بعدی جوجه ریزی را نیز دارد و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در مرغداری‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است. این ویروس قابلیت انتقال به انسان را ندارد.

با تأیید کارشناسان امور دام جهاد کشاورزی و دامپزشکی شهرستان و استان، معدوم سازی جهت جلوگیری از ضررهای بیشتر به مالک صورت گرفت تا مجددا جوجه ریزی انجام شود.

همه موانع افزایش تولید گوشت مرغ در واحدهای تولیدی برداشته می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=4671

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.